A klímaváltozás a környezeti tényezők változása mellett tagadhatatlanul nagy hatást gyakorol az egyénre és a társadalomra is. Az egyik ilyen hatás a párkapcsolati és családtervezési attitűdök változása és olyan új trendek megjelenése, mint az úgynevezett „thunberging” – írja a klimapolitikaiintezet.hu.
A fiatal svéd klímaaktivistáról elnevezett jelenség a Z generáció sajátossága, amely főként az online randevúk világában bontakozik ki. Nem mást takar, mint hogy
a fiatalok annak alapján választanak párt maguknak, hogy a kiszemelt mennyire elkötelezett éghajlatváltozási kérdésekben.
A klímaváltozás iránti érdeklődés különösen az utóbbi tíz évben vált meghatározóvá. Az Ipsos Global Trends kutatása szerint ma globálisan öt emberből négy gondolja úgy, hogy ha nem cselekszünk időben, akkor rövid időn belül végzetes katasztrófával nézünk majd szembe. A Covid–19 kitörése előtt ez volt az első számú globális érték, amely összekovácsolta a „globális falu” népét.
Az OkCupid kutatása azt mutatja, hogy
az online randevúk egyik legfontosabb mozgatórugója a klímaváltozás kérdése lett.
Erre még egy külön szűrőt is létrehoztak, ahol az egyén állást foglalhat a kérdésben: aggódik, vagy hidegen hagyja-e a téma. Az olyan szavak, mint klímaváltozás és környezetvédelem, 240 százalékkal többször jelentek meg az elmúlt két évben, mint az azt megelőző időszakban. A felületet használók 51 százaléka gondolja úgy, hogy a klímaváltozás az első számú kihívás, amellyel szembe kellene néznie a világnak.
Ugyanakkor egy olyan trend is kirajzolódik, hogy a fiatalok körében a zöldügyek iránti elköteleződés fordított arányban áll a családalapítási és a gyermekvállalási kedvvel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.