A Profession.hu – a 2014-ben és 2019-ben végzett kutatását megismételve – idén júniusban online kérdőíven, reprezentatív munkavétellel mérte fel a nyári szabadságok felhasználását.
A közlemény szerint a válaszadók
az átlagos évi 29 nap szabadságukból összesen 13 napot terveztek kivenni az idei nyári szezonban.
Míg 2014-ben a megkérdezettek 37 százaléka utazott el, addig ez az arány 2019-re 60, az idén pedig 65 százalékra nőtt.
A felmérés szerint tízből hat munkavállaló egyszerűen ki tudja venni szabadságát, minden tizedik válaszadó érezte úgy, hogy ebben különböző tényezők akadályozzák.
A munkavállalók többségét teljes mértékben tehermentesítik a szabadság alatt, csupán harmaduknak kell pótolni a távol töltött idő alatt felgyűlt feladatokat az aktuális teendőik mellett.
A rendelkezésre álló fizetett szabadnapokat tízből négy munkavállaló hosszabb turnusokra osztva használja fel, jellemzően egy hétnél hosszabb időre elutazva, megközelítően ennyien törekszenek rövidebb programok tervezésére, 35 százalékuk pedig csak egy-két szabadnapot vesz ki egyszerre – írják a közleményben.
A felmérés szerint a válaszadók 7 százalékának a felettese, míg 5 százalékának a kollégái nincsenek tekintettel a szabadságára,
a nyaralás alatt a megkérdezettek 32 százaléka alkalmanként, míg 9 százaléka rendszeresen dolgozik.
A válaszadók 60 százaléka követi a céges levelezést akár a tengerpartról is, 30 százalékuk ráadásul mindennap, 8 százalék pedig teljesen távol tartja magát ettől.
A hivatalos hívásokat a válaszadók több mint fele fogadja alkalmanként vagy minden alkalommal, és
csak 14 százalék mondta azt, hogy egyáltalán nem veszi fel a telefonját nyaralás közben
– szerepel a felmérésben.
A kutatás rámutatott arra is, hogy 2020-ban a járvány miatt a munkavállalók közel negyede volt kénytelen a vezetőség által kijelölt időszakban felhasználni szabadságának egy részét az optimalizálás, a költséghatékonyság és a bizonytalan tervezhetőség következtében. Az idei oltási hullámban a válaszadók 3 százaléka kényszerült betegszabadságra a vakcináció miatt, 7 százaléknak pedig fizetett szabadnapot kellett kivennie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.