Franciaországban a közeljövőben rendeletekkel kötelezik a légkondicionált üzleteket, hogy tartsák becsukva ajtóikat, és csökkentsék a világító reklámokat az energiatakarékosság érdekében – közölte a francia energiaügyi miniszter.
Agnés Pannier-Runacher a Journal du Dimanche című francia vasárnapi lapban megjelent interjúban elmondta: a következő napokban két rendeletet fog kiadni: az első a városok méretétől függetlenül általánossá teszi a fényreklámok tilalmát hajnali 1 és 6 óra között, kivéve a repülőtereket és a pályaudvarokat. A második pedig megtiltja majd, hogy az üzletek ajtaja nyitva legyen, amíg a légkondicionáló és a fűtés működik – tette hozzá a tárcavezető.
Az ajtók nyitva hagyása miatt 20 százalékkal több energia fogy, és ez abszurd
– vélekedett.
Július közepén, amikor Franciaországban rendkívüli hőhullám alakult ki, több városban, például Lyonban, Besanconban és Párizsban is, az önkormányzatok elrendelték, hogy a légkondicionált üzletek bírság terhe mellett csukják be bejárataikat. A kormány azt tervezi, hogy ezt a tilalmat kiterjeszti az egész országra.
Akár 750 eurós bírságra is számíthat, aki nem tartja be a rendelkezést,
de kezdetben inkább a boltosok tájékoztatására összpontosítanak a hatóságok.
A fényreklámokra vonatkozó szabályozás különbséget tesz a 800 ezernél több vagy kevesebb lakosú városok között: Franciaországban a 800 ezernél kevesebb lakosú városokban hajnali 1 és 6 óra között tilos a fényreklám bekapcsolása. A nagyobb lakosságú településeken a helyi reklámszabályozás az irányadó. A hatályos törvény már most is előírja, hogy a kivilágított cégtáblákat és a kirakatok fényeit éjjel 1 órakor ki kell kapcsolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.