A VEKE szerint a Lánchídról szóló konzultáció egy ócska átverés
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület azt állítja előre eltervezett színjáték folyik a Lánchíd ügyében. Az egyesület szerint a forgalmi rendről már tavaly ősszel döntöttek.
VG
2023.05.05, 16:53
Frissítve: 2023.05.05, 17:11
Megosztom a cikket
„Előre eltervezett színjáték folyik a Lánchíd ügyében (is), most jön az utolsó felvonás, amikor a lakosságot is belerángatják a politikai játszmába” – írta a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) a Facebokon.
Az egyesület szerint a döntés a forgalmi rendről már tavaly ősszel megszületett, onnantól csak a kampány ment, amihez „a propagandaszócsővé degradált BKK-t is felhasználták”. A poszt szerint az elején az ATV Csatt! című műsorában egyesületük elnöke szembesítette Balogh Samut, a főpolgármester kabinetfőnökét, hogy nem vizsgáltak meg semmilyen szakmai felvetést. A VEKE állítja: már el volt döntve az egész, a tesztidőszak alatt sem vizsgáltak semmi. Megfogalmazásuk szerint
sikerült létrehozni egy VIP-hidat állami fejeseknek, míg az átlagpolgárok állhatnak a dugóban pár méterre a hídtól.
A megnövekedett forgalmú mellékutcák lakossága pedig nem tudja az ablakot kinyitni a zaj és a büdös miatt. Ezért közösségi oldalukon pontokba szedték a véleményüket:
A városvezetés egy politikai kampány keretében egy rossz és egy még rosszabb kérdés közötti választással akarja megosztani a budapestieket.
Semmilyen érdemi felvetést, semmilyen szakmai javaslatot nem vizsgáltak meg, párbeszédet csak a saját politikai támogatóikkal folytattak, a BKK és a Budapest Közút szaktudását nem vették igénybe.
A VEKE leszögezi, hogy a gépjárműforgalom korlátozás nélküli visszaengedése a Lánchídra súlyos hiba lenne, azt nem támogatja.
A VEKE a belvárosias területeken támogatja forgalomcsillapító intézkedések meghozatalát, azonban ezeknek kellően kiérlelt, szakmai intézkedéseknek kell lenniük, a politikailag motivált tiltások csak rontanak a helyzeten.
A VEKE ugyanakkor azt is leszögezi, hogy a tesztidőszak megmutatta, a gépjárművek az utakról nem tűntek el, a torlódások megmaradtak még a Lánchíd közvetlen környezetében is, illetve máshova helyeződtek át, és ezek kezelése érdekében a városvezetés semmilyen lépést nem tett. Nem igaz, hogy a szomszédos hidakon ne nőtt volna a forgalom, a Kossuth Lajos utca vagy a Szent István körút tudna erről mesélni. A helyzet kezelése nélkül a teljes tiltás is hibás döntés.
Tudomásul kell venni, hogy mindenki nem fér el, a belvárosban sosem lesz annyi hely, mint amennyi jármű oda be akarna menni, de egyik véglethez való ragaszkodás sem megoldás, csak politika kakaskodás. A szakma a kettő között van. A végleges forgalmi rend kialakítása, az arany középút megtalálása alapvetően szakmai feladat, ezt pedig a városvezetés nemhogy elmulasztotta, de nem is akarta megtenni.
A Lánchíd végleges forgalmi rendjéről akkor lehet érdemben dönteni, ha az alábbi szakmai vizsgálatokat elvégzik: a teljes kelet–nyugati közlekedési tengely (Hegyvidék–belváros) számítógépes forgalmi vizsgálata, beleértve az összes alábbi lehetőséget parkolók kialakításának vizsgálata a budai oldalon (például Déli pályaudvar, metrókapcsolat!) valódi közösségi közlekedési alternatívák nyújtása és a hibás döntések (például 178-as busz elterelése) visszavonása pozitív diszkriminációban részesíthető társadalmi csoportok és/vagy közlekedési szereplők átengedése (például előzetes regisztráció és jogosultsági ellenőrzés alapján).
A VEKE szerint amíg ezek nem történnek meg, szavazásra bocsátani bármit is „csak ócska átverés”. „Szó sem lehet arról, hogy a Lánchíd forgalmi rendjéről a kormány döntsön, és az sem helyénvaló, hogy én hozzam meg a döntést főpolgármesterként. Ez a híd a budapestieké, ezért nekik kell dönteniük arról, mi legyen a sorsa” – erről beszélt korábban Karácsony Gergely főpolgármester. A Lánchídról két kérdés lesz, ezek pontosan nem ismerhetők egyelőre. De tartalmukat tekintve az egyik a híd felújítására szánt 6 milliárdos kormányzati támogatás kifizetésére vonatkozik, a másik pedig a Lánchíd új forgalmi rendjére, tehát hogy az autósok használhassák-e az átkelőt. A főpolgármester arra voksol majd, hogy ne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.