BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Villamosszörny járja Budapestet – és az utasok még csak nem is sejtik

Zseniális húzással rukkolt elő a BKV, még ha sufnituningnak tűnik is.

Különc, a nyilvántartásokban nem is létező villamos rója a síneket Budapesten – írja a HBweb szakblog. A ritkaságszámba menő Siemens Combino a 2041-es pályaszámot kapta a BKV-tól.

BKK BKV bértárgyalás
Egy budapesti Combino vezetőfülkéje. Fotó: Kurucz Árpád / Magyar Nemzet

A különös eset hátterében a tavaly december 19-i, a Boráros téren bekövetkezett súlyos villamosbaleset áll. Aznap nem sokkal 21 óra előtt a 4-es, 6-os Boráros téri megállójában álló villamosba egy másik hátulról belecsapódott, ennek következtében mindkét jármű kisiklott. A balesetben hatan – köztük a ráfutó villamos vezetője – megsérültek, hárman súlyosan. A két Combinóban több száz millió forintos, akár egymilliárdos kár is keletkezhetett. Ennek megértéséhez érdemes tudni, hogy a német gyártmányú Combino közel 54 méter hosszú és majdnem 70 tonna tömegű. Ezeket még 2006–2007-ben szerezte be Budapest, összesen negyven szerelvényt.

A BKV álláspontja szerint a szerencsétlenséget a villamos járművezetőjének rosszulléte okozta, de az esemény pontos részletei a hatósági vizsgálatokból derülnek majd ki. Akárhogy is, a balesetben a 2014-es és a 2026-os pályaszámú (utóbbi rohant bele előbbibe) villamos rongálódott meg súlyosan. Csakhogy járművek modulrendszerének köszönhetően a BKV szakembereinek sikerült a két roncs épen maradt, illetve könnyen javítható részeiből egy átmeneti járművet összelegóznia. Ez a – kétségkívül nagy szakértelemmel összeállított – 

villamosszörny kapta meg tehát a 2041-es pályaszámot, sőt március 28-tól részt vesz a közforgalomban, és szállítja az utasokat.

A HBweb szerint ezzel közel sem ért a végéhez a történet, ugyanis a BKV és a Combinót gyártó Siemens egy új jármű leszállításáról kezdett el tárgyalni. Ez ugyan jó hír, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy évekig eltarthat még, mire a folyamat bármilyen eredményre is jut. Ennek oka egyrészt a Siemens Combino Supra egyedisége, másrészt a német a járműgyár több évre lekötött kapacitása. Mindenesetre ha sikerülne az utángyártás, akkor a tervek szerint az eredeti állapotot, vagyis a 2014-es és 2026-os pályaszámú járműveket visszaállítják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.