Több mint 1300 iskolát romboltak le Ukrajnában a háború kezdete óta az ukrán kormány ellenőrzése alatt álló területeken, és számos további létesítmény súlyosan megrongálódott – közölte az ENSZ Gyermekalapja (UNICEF) kedden.
A támadások miatt az iskolaköteles korú gyermekek mindössze harmada látogatja az összes óráját személyesen, és sokan elfelejtették a tananyagot – tette hozzá az UNICEF.
A diákok harmada hibrid, harmada pedig távolléti oktatásban tanul.
Az iskolák elleni támadások rendületlenül folytatódnak, miközben a gyerekek egyre zaklatottabbak, és egyre kevesebb a biztonságos hely, ahol tanulhatnának
– magyarázta a szervezet. Az ENSZ Gyermekalapja rámutatott: a háborút a koronavírus-világjárvány előzte meg, így számos ukrán gyermek már negyedik éve nem tud rendesen iskolába járni.
A szervezet aláhúzta, az ukrán tanárok mintegy fele jelezte, hogy romlottak a tanulók anyanyelvi, matematikai és idegen nyelvi készségei.
Az Ukrajnából elmenekült gyermekek helyzete sem jobb, hiszen több mint felük kimarad a fogadó ország oktatási rendszeréből elsősorban nyelvi és közlekedési akadályok, illetve a helyi intézmények kapacitáshiánya miatt.
Az UNICEF hangsúlyozta, hogy háborús vagy válsághelyzetben az iskolák sokkal többet biztosítanak a tanulási lehetőségnél, mert biztonságot és rendszert adnak a veszteséggel és erőszakkal szembesülő gyermekeknek. Emellett a jobb táplálkozás, valamint az oltásokhoz és a különféle segélyekhez való hozzáférés helyszínei lehetnek – fűzte hozzá a szervezet.
Az ENSZ Gyermekalapja megjegyezte, partnereivel együtt azon dolgozik, hogy a gyerekek Ukrajnában és a fogadó országokban is jobban hozzáférjenek az oktatáshoz. A szervezet célja, hogy segítsen mintegy 300 ezer ukrán gyermeken, akiket az a veszély fenyeget, hogy a következő tanévben kimaradnak az iskolából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.