BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
2023 Shanghai Auto Show BYD
SHANGHAI, CHINA - APRIL 21, 2023 - A crowd gathers at the stand of Chinese brand BYD at the 2023 Shanghai Auto Show in Shanghai, China, April 21, 2023. In addition to the much-watched YANGWANG U8 and U9, BYD also showcased new cars such as the Destroyer 07, Seagulls and the Song L concept car. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Az EU büntetővámokat vetne ki a kínai elektromos autókra

Az ázsiai gyártók Brüsszel szerint csak a hatalmas állami támogatások miatt tudtak előnybe kerülni.

Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke szerdán bejelentette, hogy vámokat vetnének ki az állami támogatásban részesülő kínai elektromos autókra, hogy megvédjék az európai gyártókat és a piacot.

2023 Shanghai Auto Show BYD
SHANGHAI, CHINA - APRIL 21, 2023 - A crowd gathers at the stand of Chinese brand BYD at the 2023 Shanghai Auto Show in Shanghai, China, April 21, 2023. In addition to the much-watched YANGWANG U8 and U9, BYD also showcased new cars such as the Destroyer 07, Seagulls and the Song L concept car. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: AFP

A globális piacokat mostanra elárasztották az olyan olcsó elektromos autók (EV), amelyek árát a kínai kormány hatalmas állami támogatásokkal tartja mesterségesen alacsonyan

– mondta Von der Leyen az Európai Parlamentben tartott éves beszédében. Ez komoly nyomást helyezett az uniós autógyártókra, akik egyre nehezebben tudnak versenyezni az olcsóbb, fogyasztóbarátabb modellek kifejlesztésében, és már a saját piacukron is elkezdtek teret veszíteni.

A kínai EV-gyártók az elmúlt években jelentős erőfeszítéseket tettek azért, hogy a hazai mellett a nemzetközi autópiacokat is leuralják. A Kínai Személyautó-szövetség (CPCA) adatai szerint 

a kínai autóexport 31 százalékkal nőtt augusztusban, igaz, a júliusi 63 százalékos ugrás után,

ám az ország gazdasági problémái az autóipart egyelőre még nem borították fel.

Az Inovev tanácsadó cég adatai alapján idén az Európában eladott új elektromos autók 8 százalékát kínai márkák gyártották, szemben a tavalyi 6, valamint a 2021-es 4 százalékkal.

Az ázsiai autóipar súlyos fenyegetés a hazai ágazatainkra, ezért a bizottság szubvencióellenes vizsgálatot indít a Kínából érkező EV-kel kapcsolatban. Európa nyitott a versenyre, nem pedig a verseny aláásására

– jelentette be a bizottság elnöke. Von der Leyen továbbra is kiáll amellett, hogy az elektromos járművek kulcsfontosságúak a blokk környezetvédelmi célkitűzéseihez, amiben a hazai autóiparnak központi szerepet kell kapnia.

Kína állami közbenjárása egyáltalán nem titok: áprilisban 

a Nio alapítója, William Li úgy becsülte, hogy a cége és más autógyártók mintegy 20 százalékos költségelőnnyel rendelkeznek 

az olyan riválisokkal szemben, mint a Tesla, köszönhetően annak, hogy az állami támogatások mellett az ország az ellátási láncokat és a nyersanyagokat és a kezében tartja.

Li szerint emiatt a kínai EV-gyártóknak fel kell készülniük arra, hogy a külföldi kormányok protekcionista lépéseket fognak ellenük hozni, mivel szerinte túl agresszívan törtek be ezekre a piacokra.

Két fronton támad a kínai autóipar

A kínai vállalatok alacsony árai sarokba szorítják a nyugati autógyártókat, akiknek sürgősen át kell alakítaniuk az ázsiai stratégiájukat, miközben a hazai piacot elözönlik az olcsó elektromos járművek.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.