BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Most adták át, de már szétázik az M3 metró: előkerültek a vödrök a megállókban

Öt és fél éven át, több mint kétszáz milliárd forintból újították fel a budapesti M3 metrót. Ehhez képest úgy ázik be, mintha legalább ötven éve nem nyúlt volna hozzá senki.

Nem vizsgázik jól a szigetelés szempontjából a felújított M3 metróvonal. Tény, hogy esik az eső, de azért özönvízről korántsem lehet beszélni Budapesten. Ehhez képest 

a föld alatti közösségi közlekedést választó utasok azt tapasztalhatják, hogy a 3-as metró több megállójánál is tócsákban áll a csapadék és látványos vízfolyások alakultak ki.

beázás, metró
Most adták át, de már szétázik az M3 metró: előkerültek a vödrök a megállókban. 
Fotó: Hecker Flórián / Világgazdaság

Pedig azt nem lehet mondani, hogy ne lett volna pénz és idő a felújításra. A projekt költségvetése a támogatási szerződés értelmében 225,063 milliárd forint, ennek túlnyomó része uniós forrás, illetve állami finanszírozás. A munkálatok ráadásul öt és fél éven át tartottak: a rekonstrukció még 2017-ben vette kezdetét és csak 2023 májusában fejeződött be. Ez alsó hangon is majdnem egyéves csúszás, de persze azt kár lenne elvitatni, hogy bonyolult, nagyszabású fejlesztés történt.

Mindenesetre meglepő, hogy a beázás problémáját ezek szerint a százmilliárdok és az évek ellenére sem sikerült megoldani. Tócsákról és patakszerű átfolyásokról kaptunk jelzést a Corvin-negyednél, Kőbánya-Kispestnél és a Határ útról is, ahogy a Deák Ferenc és a Kálvin térről is. Nem először.

Néhány hete a Metróért Egyesület is beszámolt erről a jelenségről. Akkor arra hívták fel a figyelmet, hogy ugyan a metró üzemeknél nem ritkaság a beázás, de azért az M3 vonalán mégis csak érdekes, tekintve, hogy nem régen fejeződött be a vonal felújítása. 

Sőt, a Járókelő.hu már a nyáron beszámolt arról, hogy a Kálvin térnél beázik a felújított 3-as metró megállója. November közepéig dokumentáltan nem számolta fel a nem éppen utasbarát helyzetet a BKV, mindössze kitettek egy figyelmeztető táblát. Pedig szeptember végén azt jelezték, hogy az M3-as metróvonal Kálvin tér állomásán jelzett beázás „műszaki feltárása folyamatban van és a hiba okának felderítése után intézkednek annak javításáról”.

Addig is, marad a jól bevált módszer, a műanyag vödör szakszerű kihelyezése. Ennél eggyel profibb megoldás tekinthető meg ma, pénteken a Corvin-negyednél, ahol a műanyag vödröt még körbe is kordonozták. Az utasok mindenesetre jól fogadták a már-már művészeti értékkel bíró koncepciót és lelkesen fényképezték a telefonjaikkal.

Még át se adták, de a BKV már tudja, mikor kell megint felújítani az M3-as metrót

Öt és fél év kell ahhoz, hogy véget érjen a 3-as metró még 2017-ben megkezdett felújítása. Ez alsó hangon is majdnem egyéves csúszás. A BKV most elmagyarázta, hogy mi történt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.