A fővárosi közlekedők kétharmada nem tudja elképzelni közösségi közlekedés nélkül az életét, és az utazók átlag havi 19 napon veszik igénybe a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szolgáltatásait – derül ki a társaság legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készült reprezentatív felmérésből. A kutatás a Budapesten vagy az agglomerációban élők és rendszeresen közösségi közlekedést használók véleményére volt kíváncsi.
A közösségi közlekedést rendszeresen használók 93 százaléka volt elégedett a szolgáltatás elérhetőségével, 92 százalék a BKK munkatársaival és 91 százalék az utastájékoztatással.
A felmérésből az is kiderült, hogy a fővárosban közösségi közlekedők közül több mint 40 százalék rendszeresen, a hónap nagy részében (több mint 19 napon), 24 százalékuk pedig havi 26 vagy annál is több napon valamilyen BKK-járattal jut el az úti céljához, de azt is megtudhattuk, hogy
a közlekedők közel 40 százaléka napi két alkalommal, 13 százalékuk háromszor, míg közel 30 százalék naponta négyszer is a közösségi közlekedést választja.
A kutatás szerint a metrókkal (93 százalék) és a villamosokkal (88 százalék) a leginkább elégedettek a budapestiek, majd a buszok (85 százalék) és a trolik (83 százalék) következnek, a legkevésbé kedveltek pedig a MÁV–HÉV (77 százalék) járati.
A főként autót használók közül is úgy nyilatkozott 59 százalék, hogy a jövőben gyakrabban felszállna a BKK-járataira. Számukra az átszállások számának csökkentése és a gyorsuló utazások jelenthetnek ösztönzőt.
Az összes megkérdezett szerint pedig az új, modern buszok számának növelésével válna még megbízhatóbbá a szolgáltatás.
A válaszadók több mint háromnegyede egyébként elégedett a társaság tavalyi fejlesztéseivel:
a megújult M3 metróval, az új autóbuszokkal, trolibuszokkal, valamint a Lánchíd felújításával.
A kutatásból megtudhattuk azt is, hogy azok kombinálják legszívesebben a különböző közlekedési módokat, akik legtöbbször biciklivel utaznak, vagy gyalogolnak. A rollert használók jellemzően hetente, az autóval járók pedig hetente vagy ritkábban használnak közösségi közlekedést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.