Átalakítja ajánló algoritmusát az Instagram, hogy kihasználja a TikTok problémáit az Egyesült Államokban. A változások különösen a rövid videókat, a Reelst érintik, és az eredeti tartalmakat fogják előtérbe helyezni, miközben egyenlő esélyt biztosítanak mindenkinek az áttöréshez – állítja a Meta tulajdonában álló közösségi oldal.
Ám sok tartalomgyártó úgy gondolja, hogy az Instagram elkésett a váltással, a felhasználók rég elvesztették a türelmüket a Reels működése kapcsán – Reeels egyébként is a Meta válasza volt a TikTokra. Az Instagram most azt ígéri, hogy kijavítja az ajánló algoritmusának hibáit, amelyek eddig a sok követővel rendelkező fiókokat és a gyűjtőoldalakat favorizálták. A változások a következő hónapokban élesednek majd – írja a BBC.
Szakértők szerint nyilvánvaló, hogy mi mozgatja az Instagram lépését, hiszen
a kínai oldal problémáinak árnyékában megindult a harc a TikTok sztárjaiért.
A TikTok személyre szabott algoritmusa ugyanis az oldal különösen a kisebb, feltörekvő influenszerek körében lett népszerű, akik úgy vélik, ott nagyobb az esélyük az áttörésre, mint más közösségi oldalakon. Pontosan az hozta ugyanis el a kínai alkalmazás sikerét, hogy a virális videókat attól függetlenül dobta a felhasználók szeme elé, hogy azokat ki készítette.
Nem meglepő, hogy a TikTok amerikai kálváriáját a Meta ki szeretné használni. Kérdés, hogy a felhasználók mennyire viselik jól, hogy Mark Zuckerberg cége újfent teker egyet az algoritmuson. Az Instagram algoritmusának változásai ugyanis már így is épp eléggé frusztrálják a tartalomgyártókat, akik kezdenek belefáradni, hogy megfeleljenek az algoritmus folyton változó szeszélyeinek.
A következő hónapokban élesedő változások vesztesei a saját tartalmat nem gyártó gyűjtőoldalak lehetnek,
melyek nem kerülnek be az Instagram Felfedezés és Reels lapjain található ajánlások közé.
Az Instagram az eredeti tartalmak gyártóit azzal is jutalmazni fogja, hogy az algoritmus kicseréli az eredeti forrásra az ajánlásokban szereplő videókat, de a továbbosztás esetén is fel fogja tüntetni az eredetei szerzőt. Ez azonban a remixelt vagy megváltoztatott felvételekre nem vonatkozik majd.
Nemcsak az Instagram igyekszik hasznot húzni a TikTok gondjaiból, például az Amazon birtokolta Twitch a közelmúltban élesítette saját, rövid videókat népszerűsítő megoldását. Az élő közvetítésekről ismert alkalmazás szerint ez segíti azt is, hogy a tartalomkészítők akkor is elérjék közönségüket, amikor épp nem csinálnak élő közvetítést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.