Két olajtanker lobbant lángra Szingapúr partjainál, miután összeütköztek péntek reggel. A szingapúri zászló alatt hajózó Hafnia Nile finomított termékek szállítására lett kialakítva, míg a Ceres I. kőolajat szállít Sao Tomé és Príncipe zászlaja alatt. A dán Hafnia hajózási vállalat szerint a hajók péntek hajnalban ütköztek össze, és a 22 fős legénységet kimenekítették.
Az ütközés oka egyelőre ismeretlen, de a baleset rávilágít a szankcionált olaj szállításával kapcsolatos veszélyekre. A korosodó Ceres I. Kínából üresen tartott vissza a Malaka-szoroson keresztül, és nem világos, hogy volt-e biztosítása. A Maláj-félszigettől keletre gyakori az árnyékflotta aktivitása a Bloomberg szerint.
A 2001-ben épült Ceres I. idén és tavaly többek között iráni és venezuelai olajat is szállított, miközben mindössze 55 hajó közlekedik Sao Tomé és Príncipe zászlaja alatt a több tízezres globális kereskedelmi flottából.
A baleset után a szingapúri kikötőtől és a tengerészeti hatóságtól is segítséget kértek.
A közelben tartózkodó RSS Supreme hadihajó a pórul járt tankerek segítségére sietett, ahogy egy katonai helikopter is. A Ceres 40 fős legénységének mindegyik tagjáról tudni, bár közülük több még mindig a hajón küzd a lángokkal. A hajókat pedig sikerült elvontatni a hajózási útvonalakról, így a baleset a navigációt nem érinti a világ egyik legforgalmasabb vízi útjánál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.