BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vitézy Dávid: másodperceken múlt, hogy ne legyen tragédia a Keleti pályaudvarnál

Vitézy szerint egyelőre még senki sem tudja, hogy mi okozta pontosan az InterCity kisiklását.

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon. Sajtó értesülések szerint 

a vonatbalesetben nem sérült meg senki.

Fotó: Mihádák Zoltán

„Természetesen senki nem tudhatja még, hogy mi történt pontosan a Keletiben ma este, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, 

ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt. 

Az biztos, hogy itt most a cinikusan vigyorogva másokra mutogatás, beszólogatás és a klímaváltozásra hivatkozás kevés lesz” – írta Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.

A közlekedési szakember közlése szerint mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra rémes állapotban van, ezért is született két éve a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és abból számos beruházás terve. Hozzátette, hogy Keleti pályaudvarban számos váltón már csak 20 kilométer/óra a megengedett sebesség az állapotromlás miatt, 

a Nyugati biztosítóberendezéséről jobb, ha nem is beszélünk.

Azt is írta, hogy Lázár János az elvégzett munka ellenére az összes előkészítés alatt álló budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti pályaudvarra vezető szakaszok felújításának tervezését pedig a már megszerzett uniós pénzek ellenére visszamondta.

Kiemelte, hogy a képeken jól láthatóak az InterCitybe sorolt piros csíkos, 52-54 éves fapados, klíma nélküli személykocsik. „Ezek nem oda valók, szégyen, hogy feláras távolsági vonatban ezek járnak. Egy teljesen új InterCity-flotta beszerzéséről a kormány 2022 nyarán döntött, a folyamatot elindítottuk, aztán jött Lázár János, és egyik első miniszteri lépésével visszavonta ezt is, az új mozdonyok beszerzésével együtt – hogy aztán azóta se történjen semmi ezügyben, immár két éve” – fogalmazott. Vitézy szerint közvetlen döntéshozói felelőssége a közlekedési miniszternek van az ügyben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.