Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon. Sajtó értesülések szerint
a vonatbalesetben nem sérült meg senki.
„Természetesen senki nem tudhatja még, hogy mi történt pontosan a Keletiben ma este, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből,
ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt.
Az biztos, hogy itt most a cinikusan vigyorogva másokra mutogatás, beszólogatás és a klímaváltozásra hivatkozás kevés lesz” – írta Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.
A közlekedési szakember közlése szerint mindhárom budapesti fejpályaudvar és az oda vezető vasúti infrastruktúra rémes állapotban van, ezért is született két éve a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia és abból számos beruházás terve. Hozzátette, hogy Keleti pályaudvarban számos váltón már csak 20 kilométer/óra a megengedett sebesség az állapotromlás miatt,
a Nyugati biztosítóberendezéséről jobb, ha nem is beszélünk.
Azt is írta, hogy Lázár János az elvégzett munka ellenére az összes előkészítés alatt álló budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti pályaudvarra vezető szakaszok felújításának tervezését pedig a már megszerzett uniós pénzek ellenére visszamondta.
Kiemelte, hogy a képeken jól láthatóak az InterCitybe sorolt piros csíkos, 52-54 éves fapados, klíma nélküli személykocsik. „Ezek nem oda valók, szégyen, hogy feláras távolsági vonatban ezek járnak. Egy teljesen új InterCity-flotta beszerzéséről a kormány 2022 nyarán döntött, a folyamatot elindítottuk, aztán jött Lázár János, és egyik első miniszteri lépésével visszavonta ezt is, az új mozdonyok beszerzésével együtt – hogy aztán azóta se történjen semmi ezügyben, immár két éve” – fogalmazott. Vitézy szerint közvetlen döntéshozói felelőssége a közlekedési miniszternek van az ügyben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.