BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Összeomlik a vonatközlekedés? – brutális felvételek kerültek elő a Keleti pályaudvaron történt balesetről

A vonaton utazók posztjai árasztották el az internetet a Keleti pályaudvaron történt balesetről. Vitézy Dávid szerint hiba volt az összes budapesti vasúti beruházás leállítása. Nemsokára megszólal a MÁV vezetése.

Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon,

a vonatbalesetben nem sérült meg senki.

A durva baleset miatt a Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat, a vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak. 

Fotó: Mihádák Zoltán / MTI

A MÁV hétfő reggeli közlése szerint 

továbbra is tart a műszaki mentés a Keleti pályaudvarnál. 

A szakemberek folyamatosan végzik a kisiklott kocsik visszaemelését, hogy mielőbb megindulhasson a vonatforgalom. Többen is beszámoltak a vasárnapi vonatbalesetről, számos kép és videófelvétel is felkerült a közösségi oldalakra. 

„A fiam Pesten ragadt. Átirányították őket Kőbányára. Ott a kalauzok semmilyen információt nem tudtak nekik mondani, csak annyit, hogy Gödöllőig elhozzák őket” – olvasható egy vasárnapi posztban. 

„Nem láttam a balesetet, csak azt, hogy sok ember jön a sínek között. Egyetlen vonat sem tudott kijönni a Keletiből és azt sem tudták megmondani, mikor áll helyre a rend” 

– fogalmazott egy szemtanú. 

 

Egy másik bejegyzés szerint 

a két vonat együttesen a Keleti pályaudvarra vezető öt vágányból négyet elfoglalt, egybe pedig a siklott szerelvény egyik kocsija belelógott, így a pályaudvar forgalma 100 százalékban megbénult.

 

Egy korábbi posztban egy utas számolt be a baleset körülményeiről. „Én rajta voltam. A váltónál az első kocsi első tengelye az egyik sínen, a hátsó tengely már a másik sínre váltott. Így keresztben mentünk amíg meg nem álltunk. 

Szerencsére lassan mentünk és nem borultunk fel, de a fedélzeten nagyon ijesztő volt. Minden remegett és mivel keresztbementünk 2 sínen, a sínek közötti oszlopokat elvittük és azok repültek minden felé!”

Hozzátette, hogy az első kocsiban utazott, a második és harmadik kocsi ki is siklott a sínről. Megjegyzi, hogy „nekik biztos volt egy kis halálfélelmük.”

 

Egy másik utas egy közel 20 perces videóban számolt be róla, hogyan füstölt a baleset után a váltó. A felvételen az látható, ahogy az emberek egymás után próbálnak leszállni a kisiklott vonatról, és igyekeznek minél előbb elhagyni a síneket. 

Vitézy szerint összeomlik a vonatközlekedés

A vonatbaleset után Vitézy Dávid azt írta, hogy még senki nem tudhatja, hogy mi történt pontosan a Keleti pályaudvaron, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. „Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt” – fogalmazott a közlekedési szakember. 

A korábbi közlekedési államtitkár hétfőn azt írta a Facebookon, hogy 

Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés: miközben a Keleti pályaudvar a tegnapi baleset miatt továbbra is lezárva, most síntörés keletkezett a Nyugatiba vezető ceglédi fővonalon is. 

Megfogalmazása szerint 2020 és 2022 között megállás nélkül azon dolgoztak a BFK-ban, hogy ráirányítsák a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét, hogy „milyen rémes állapotban van a budapesti vasúti infrastruktúra, sok évtizedes a lemaradás, a fejpályaudvarok és az oda vezető szakaszok tarthatatlan állapotban vannak a legtöbb vidéki fővonalhoz képest is.”

Hozzátette, hogy később lett a kormány által elfogadott budapesti agglomerációs vasúti stratégia, és elindult számos beruházás, szereztek közvetlen uniós forrásokat is. „Aztán jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a HÉV-ekkel együtt” – tette hozzá.

A politikus szerint az Orbán Viktor miniszterelnök interjújára reagálva Karácsony Gergely főpolgármester a 2036-os budapesti olimpia mögé állt. „Halkan jelzem: Párizsban nem ilyen állapotban van az RER-hálózat és a pályaudvarok, ráadásul az olimpiára új átmérős vasúti alagút és a reptérre új metró készült el. 

Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Budapesten olimpiát lehet rendezni a vasúti és a HÉV-hálózat teljes megújítása nélkül?”

– írta. 

A MÁV vezetése hétfőn délután egykor tart majd sajtótájékoztatót.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.