Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity öt kocsija a Keleti pályaudvar előtti bevezető vágányszakaszon,
a vonatbalesetben nem sérült meg senki.
A durva baleset miatt a Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat, a vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak.
A MÁV hétfő reggeli közlése szerint
továbbra is tart a műszaki mentés a Keleti pályaudvarnál.
A szakemberek folyamatosan végzik a kisiklott kocsik visszaemelését, hogy mielőbb megindulhasson a vonatforgalom. Többen is beszámoltak a vasárnapi vonatbalesetről, számos kép és videófelvétel is felkerült a közösségi oldalakra.
„A fiam Pesten ragadt. Átirányították őket Kőbányára. Ott a kalauzok semmilyen információt nem tudtak nekik mondani, csak annyit, hogy Gödöllőig elhozzák őket” – olvasható egy vasárnapi posztban.
„Nem láttam a balesetet, csak azt, hogy sok ember jön a sínek között. Egyetlen vonat sem tudott kijönni a Keletiből és azt sem tudták megmondani, mikor áll helyre a rend”
– fogalmazott egy szemtanú.
Egy másik bejegyzés szerint
a két vonat együttesen a Keleti pályaudvarra vezető öt vágányból négyet elfoglalt, egybe pedig a siklott szerelvény egyik kocsija belelógott, így a pályaudvar forgalma 100 százalékban megbénult.
Egy korábbi posztban egy utas számolt be a baleset körülményeiről. „Én rajta voltam. A váltónál az első kocsi első tengelye az egyik sínen, a hátsó tengely már a másik sínre váltott. Így keresztben mentünk amíg meg nem álltunk.
Szerencsére lassan mentünk és nem borultunk fel, de a fedélzeten nagyon ijesztő volt. Minden remegett és mivel keresztbementünk 2 sínen, a sínek közötti oszlopokat elvittük és azok repültek minden felé!”
Hozzátette, hogy az első kocsiban utazott, a második és harmadik kocsi ki is siklott a sínről. Megjegyzi, hogy „nekik biztos volt egy kis halálfélelmük.”
Egy másik utas egy közel 20 perces videóban számolt be róla, hogyan füstölt a baleset után a váltó. A felvételen az látható, ahogy az emberek egymás után próbálnak leszállni a kisiklott vonatról, és igyekeznek minél előbb elhagyni a síneket.
A vonatbaleset után Vitézy Dávid azt írta, hogy még senki nem tudhatja, hogy mi történt pontosan a Keleti pályaudvaron, és mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását. „Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt” – fogalmazott a közlekedési szakember.
A korábbi közlekedési államtitkár hétfőn azt írta a Facebookon, hogy
Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés: miközben a Keleti pályaudvar a tegnapi baleset miatt továbbra is lezárva, most síntörés keletkezett a Nyugatiba vezető ceglédi fővonalon is.
Megfogalmazása szerint 2020 és 2022 között megállás nélkül azon dolgoztak a BFK-ban, hogy ráirányítsák a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét, hogy „milyen rémes állapotban van a budapesti vasúti infrastruktúra, sok évtizedes a lemaradás, a fejpályaudvarok és az oda vezető szakaszok tarthatatlan állapotban vannak a legtöbb vidéki fővonalhoz képest is.”
Hozzátette, hogy később lett a kormány által elfogadott budapesti agglomerációs vasúti stratégia, és elindult számos beruházás, szereztek közvetlen uniós forrásokat is. „Aztán jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a HÉV-ekkel együtt” – tette hozzá.
A politikus szerint az Orbán Viktor miniszterelnök interjújára reagálva Karácsony Gergely főpolgármester a 2036-os budapesti olimpia mögé állt. „Halkan jelzem: Párizsban nem ilyen állapotban van az RER-hálózat és a pályaudvarok, ráadásul az olimpiára új átmérős vasúti alagút és a reptérre új metró készült el.
Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy Budapesten olimpiát lehet rendezni a vasúti és a HÉV-hálózat teljes megújítása nélkül?”
– írta.
A MÁV vezetése hétfőn délután egykor tart majd sajtótájékoztatót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.