A Jófogás felhasználói azzal, hogy 2019 során másodkézből vásároltak
több mint 2 millió terméket, 1 év alatt összesen 240 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátásától óvták meg a Földet.
Ez a mennyiség 1,3 milliárd műanyagzacskó, 450 millió alumíniumedény vagy például 660 km, acélból készült vasúti sín előállításához is elég lehet. A másodkézből beszerzett, vagy a feleslegessé vált, de nem kidobott, hanem inkább továbbadott termékeket ugyanis nem kell újra legyártani vagy leselejtezni. Így az ezekből az eljárásokból adódó szén-dioxid-kibocsátástól, egyben további nyersanyag-felhasználástól is megóvhatjuk a Földet. Egy kicsit más szemszögből nézve:
ez az eredmény olyan hatással van a környezetünkre, mintha összesen 28 ezer magyar ember 1 évre eső szén-dioxid-kibocsátását spórolnánk meg.
„Évről évre bebizonyítjuk, hogy mekkora eredményeket érhetünk el azzal, ha nem újonnan szerezzük be például a háztartási, ruházati és műszaki cikkeket, vagy éppen a sport- és kerti eszközöket. Ez különösen annak fényében fontos, hogy Magyarországon a globális dátummal ellentétben már június 14-e óta „túlfogyasztunk”, vagyis még mindig lenne hová fejlődnünk. Az mindenesetre biztató, hogy egy év leforgása alatt a Jófogáshoz köthetően megspórolt szén-dioxid mennyisége csaknem 25 százalékkal lett nagyobb, ami a látogatóink és az oldalunkon megvalósult adásvételek számának gyarapodásával is párhuzamot mutat” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
A fenntarthatóság és környezettudatosság egyre nagyobb szerephez jut a magyar internetezők hétköznapjaiban. A Jófogás és a GKI Digital közös júliusi kutatásából kiderült, hogy az embereket kifejezetten érdekli a téma: a reprezentatív mintán megkérdezett 2400 fő
81 százaléka jelezte, mindennapi döntései, vásárlásai során gyakran veszi figyelembe, illetve mérlegeli a környezetvédelmi szempontokat is.
„Az online vásárlók körében kialakult egy jelentős tábor (39 százalék), akiknél a használtcikk-vásárlás kapcsán a kedvezőbb ár mellett döntési szempontként már megjelentek a fenntarthatósági megfontolások is. Ők büszkén hirdetik, hogy nem csak azért vásárolnak másodkézből, mert anyagilag jobban járnak, hanem mert ezzel is tehetnek valamit a környezetükért és a túlfogyasztás mérsékléséért – esetükben ráadásul közel 88 százalék saját használt cikkeit is ugyanezen indokok mentén inkább eladja, elajándékozza” – mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.