BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óvhatjuk a Földet a használtcikk-vásárlással

Idén csaknem egy hónappal később, július 29. helyett augusztus 22-én esedékes a Túlfogyasztás Világnapja, vagyis ekkorra használjuk el a Föld egy évre elegendő erőforrásait. A Jófogás „Secondhand Hatás” nevet viselő kutatása a világnap alkalmából minden évben a használt árucikkek károsanyag-kibocsátásra gyakorolt jótékony hatására hívja fel a figyelmet.

A Jófogás felhasználói azzal, hogy 2019 során másodkézből vásároltak

több mint 2 millió terméket, 1 év alatt összesen 240 ezer tonna szén-dioxid-kibocsátásától óvták meg a Földet.

Ez a mennyiség 1,3 milliárd műanyagzacskó, 450 millió alumíniumedény vagy például 660 km, acélból készült vasúti sín előállításához is elég lehet. A másodkézből beszerzett, vagy a feleslegessé vált, de nem kidobott, hanem inkább továbbadott termékeket ugyanis nem kell újra legyártani vagy leselejtezni. Így az ezekből az eljárásokból adódó szén-dioxid-kibocsátástól, egyben további nyersanyag-felhasználástól is megóvhatjuk a Földet. Egy kicsit más szemszögből nézve:

ez az eredmény olyan hatással van a környezetünkre, mintha összesen 28 ezer magyar ember 1 évre eső szén-dioxid-kibocsátását spórolnánk meg.

„Évről évre bebizonyítjuk, hogy mekkora eredményeket érhetünk el azzal, ha nem újonnan szerezzük be például a háztartási, ruházati és műszaki cikkeket, vagy éppen a sport- és kerti eszközöket. Ez különösen annak fényében fontos, hogy Magyarországon a globális dátummal ellentétben már június 14-e óta „túlfogyasztunk”, vagyis még mindig lenne hová fejlődnünk. Az mindenesetre biztató, hogy egy év leforgása alatt a Jófogáshoz köthetően megspórolt szén-dioxid mennyisége csaknem 25 százalékkal lett nagyobb, ami a látogatóink és az oldalunkon megvalósult adásvételek számának gyarapodásával is párhuzamot mutat” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást üzemeltető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

Fotó: Jófogás

A fenntarthatóság és környezettudatosság egyre nagyobb szerephez jut a magyar internetezők hétköznapjaiban. A Jófogás és a GKI Digital közös júliusi kutatásából kiderült, hogy az embereket kifejezetten érdekli a téma: a reprezentatív mintán megkérdezett 2400 fő

81 százaléka jelezte, mindennapi döntései, vásárlásai során gyakran veszi figyelembe, illetve mérlegeli a környezetvédelmi szempontokat is.

„Az online vásárlók körében kialakult egy jelentős tábor (39 százalék), akiknél a használtcikk-vásárlás kapcsán a kedvezőbb ár mellett döntési szempontként már megjelentek a fenntarthatósági megfontolások is. Ők büszkén hirdetik, hogy nem csak azért vásárolnak másodkézből, mert anyagilag jobban járnak, hanem mert ezzel is tehetnek valamit a környezetükért és a túlfogyasztás mérsékléséért – esetükben ráadásul közel 88 százalék saját használt cikkeit is ugyanezen indokok mentén inkább eladja, elajándékozza” – mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.