Az elmúlt évben az utasok 26 százaléka hajójeggyel, 55 százaléka napijeggyel vagy bérlettel utazott, 19 százalék pedig jogszerű ingyenességgel vette igénybe a szolgáltatást.
A szezonalitásból adódóan a tavaly értékesített hajóvonaljegyek 99 százalékát márciustól október végéig vásárolták. A két legforgalmasabb hónap pedig június és augusztus volt. Az idei év első negyedében a hajójáratok jegyárbevétele mintegy 4 millió forint volt, hasonlóan alakult, mint a tavalyi évben. A kihasználtság jelentősen függ az időjárástól. A téli idényben elsősorban a munkába járáshoz választják a hajójáratokat (napi 250-300 utas), míg nyáron átlagosan napi bő 2000 utas veszi igénybe őket.
A közelmúltban több fejlesztéssel is igyekezett a BKK a dunai hajóközlekedést vonzóbbá tenni. Tavaly áprilistól kikötnek a járatok a Müpa (Művészetek Palotája) – Nemzeti Színház kikötőnél, a budapesti kulturális élet két fontos színterét is bekapcsolva a fővárosi menetrend szerinti hajózásba, kényelmes utazási lehetőséget kínálva az előadásokra indulóknak. Majd tovább nőtt a dunai hajójáratok által kiszolgált terület: 2017 szeptemberétől a hajók meghosszabbított útvonalon egészen a Kopaszi-gát – BudaPart kikötőig közlekednek.
A Margitsziget kiszolgálását bővítve pedig (idén április végén) új kikötővel gazdagodott a D12-es hajójárat vonala.
Lapunk arról is megkérdezte a közlekedési központot, mi az elképzelés az öregedő hajóflotta megfiatalítására. Ennek kapcsán a BKK jelezte: a hajókat üzemeltető BKV beruházási tervében szerepel a meglévő hajók motorikus és esztétikai, utaskomfortot növelő korszerűsítése, elsőként a vízibuszokat újítanák fel.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.