BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyáron a legnépszerűbbek a dunai hajójáratok

A dunai hajójáratokon tavaly 60 millió forint volt a vonaljegyek értékesítéséből származó forgalom, a bérletes utazások alapján történő, ráosztott bevételekkel azonban 65 millió forint a végösszeg – közölték a Világgazdaság érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóosztályán.

Az elmúlt évben az utasok 26 százaléka hajójeggyel, 55 százaléka napijeggyel vagy bérlettel utazott, 19 százalék pedig jogszerű ingyenességgel vette igénybe a szolgáltatást.

A szezonalitásból adódóan a tavaly értékesített hajóvonaljegyek 99 százalékát márciustól október végéig vásárolták. A két legforgalmasabb hónap pedig június és augusztus volt. Az idei év első negyedében a hajójáratok jegyárbevétele mintegy 4 millió forint volt, hasonlóan alakult, mint a tavalyi évben. A kihasználtság jelentősen függ az időjárástól. A téli idényben elsősorban a munkába járáshoz választják a hajójáratokat (napi 250-300 utas), míg nyáron átlagosan napi bő 2000 utas veszi igénybe őket.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A közelmúltban több fejlesztéssel is igyekezett a BKK a dunai hajóközlekedést vonzóbbá tenni. Tavaly áprilistól kikötnek a járatok a Müpa (Művészetek Palotája) – Nemzeti Színház kikötőnél, a budapesti kulturális élet két fontos színterét is bekapcsolva a fővárosi menetrend szerinti hajózásba, kényelmes utazási lehetőséget kínálva az előadásokra indulóknak. Majd tovább nőtt a dunai hajójáratok által kiszolgált terület: 2017 szeptemberétől a hajók meghosszabbított útvonalon egészen a Kopaszi-gát – BudaPart kikötőig közlekednek.

A Margitsziget kiszolgálását bővítve pedig (idén április végén) új kikötővel gazdagodott a D12-es hajójárat vonala.

Elsőként a vízibuszokat korszerűsítik

Lapunk arról is megkérdezte a közlekedési központot, mi az elképzelés az öregedő hajóflotta megfiatalítására. Ennek kapcsán a BKK jelezte: a hajókat üzemeltető BKV beruházási tervében szerepel a meglévő hajók motorikus és esztétikai, utaskomfortot növelő korszerűsítése, elsőként a vízibuszokat újítanák fel.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.