A Qatar Airways márciusban jelezte vételi szándékát és azóta már nem kötelező érvényű ajánlatot tett. Ez lehetővé tette, hogy megkezdődjön az orosz repülőtér üzemeltetőjének az auditálása, ami több fordulós és jelenleg is tart. Az ügyletet még jóvá kell hagynia a külföldi beruházásokat felügyelő orosz állami hatóságnak.
Az egyelőre üzleti titok, hogy mennyiért szerezné meg az orosz repülőtér tulajdonának a 25 százalékát a Qatar Airways.
Amennyiben létrejön az ügylet, ez lesz az első, külföldi tulajdonnal is működő moszkvai repülőtér.
A légikikötő tavaly 18,14 millió utast szolgált ki, ami 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A repülőtér a tavalyi évet 107 millió rubel (1 rubel=4,13 forint) adózás utáni veszteséggel zárta.
Katar komoly üzleteket kötött eddig is Oroszországban. Egyebek között 238 millió dollárért 25 százaléknyi részesedést vett a szentpétervári légikikötőben 2016-ban a QIA katari befektetési alap. Szintén a QIA tavaly a Glencore svájci cégcsoporttal együtt 19,5 százaléknyi hányadot szerzett a Rosznyefty olajvállalatban 10,2 milliárd dollárért. Később azonban a konzorcium 14 százaléknyi részesedést továbbadott a kínai CEFC beruházási csoportnak 9,1 milliárd dollárért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.