BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dubajban hagyott poggyászok: eljárást indít a kormányhivatal

Eljárást indít Budapest Főváros Kormányhivatala a Wizz Air légitársaság vasárnapi Dubaj-Budapest járatánál tapasztalt poggyászkezelési panaszok miatt – közölte a Miniszterelnökség hétfőn az MTI-vel. A légitársaság még nem értesült az eljárásról.

A vizsgálatot Tuzson Bence, a Miniszterelnökség (ME) közszolgálatért felelős államtitkára kezdeményezte. A közlemény szerint

felmerült a gyanú, hogy a Wizz Air nem teljesítette a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.

A kormányhivatal vizsgálja majd, hogy megfelelően, pontosan és kellő időben tájékoztatták-e az utasokat a poggyászproblémákkal kapcsolatban, illetve ha jelentős késés következett be az adott járaton, akkor a fogyasztókat megillető jogokat biztosította-e a légitársaság – közölte a Miniszterelnökség.

Fotó: AFP

Az Index híroldal utaspanaszok alapján számolt be arról, hogy a magyar hátterű Wizz Air diszkont légitársaság néhány utas poggyászát Dubajban hagyta.

A Wizz Air az MTI megkeresésére közölte: nem kapott hivatalos értesítést olyan döntésről, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársaság ellen.

Több üzemanyagra volt szükség

Kifejtették, hogy az erős ellenszél miatt megnövekedett fogyasztás és a Budapestre előre jelzett hó miatt a Wizz Air W6 2498-as számú, január 26-án Dubaiból Budapestre közlekedő járatának a szokásosnál több üzemanyaggal kellett elindulnia. Ezért, illetve a feladott poggyászok szokatlanul nagy mennyisége és tömege miatt több poggyászt felszállás előtt kirakodtak, hogy a repülőgép a megengedett súlyhatáron belül maradjon.

Hangsúlyozták, a légitársaság mindent megtesz, hogy a következő, január 29-i járattal minden hiányzó poggyászt eljuttasson az érintett utasokhoz.

A Wizz Air azt kérte az utasoktól, hogy amennyiben poggyászuk nem érkezik meg az őket fuvarozó járattal, a tranzitterület elhagyása előtt töltsenek ki egy poggyász-rendellenességi jegyzőkönyvet, illetve jelentsék be kárigényüket a wizzair.com weboldalon, hogy a Wizz Air ügyfélszolgálata mihamarabb kapcsolatba léphessen velük. Ha ezt megtették, az érintett utasok számlával/bizonylattal igazolt kiadásait ésszerű mértékig megtéríti a légitársaság.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.