A fejlesztési szakasz lezárásához közelít a közlekedési mobiljegy projektje, a fővárosi tömegközlekedésben a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) hamarosan megkezdi a rendszer éles tesztjét – erről is szó volt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM) által szervezett háttérbeszélgetésen. Fontos, hogy ez nem helyettesíti az elektronikus kártyás rendszert, amely 2021-ben esedékes a BKK-nál.
A mostani megoldást első körben a reptéri expressz járatokon, a 100E-s buszokon alkalmazzák. Hogy pontosan mikortól, az a főváros döntése, az NM fejlesztése akár már a nyár elején alkalmas lesz a próbaüzemre.
Az állami tulajdonú társaság vezérigazgatója, Veres Mihály kiemelte, hogy az innováció a maga nemében világviszonylatban is egyedülálló, hiszen nem egy szolgáltatóra szabott applikációt hoztak létre, hanem egy olyan platformot, amelyhez több viszonteladó is csatlakozhat.
A közlekedési mobiljegy stratégiai cél, először a fővárosban lesz bevezetve, a fejlesztés azonban nem kizárólagosan a fővárosé. Szeretnénk országos lefedettséget elérni, a tervekben pedig az is szerepel, hogy határon túl, például a V4-ek körében is megpróbálunk piacot szerezni
– fűzte hozzá. Az eseményen a lehetséges további ügyfelekről szólva a többi között az újból központosításra váró Volán társaságokat nevezték meg.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.