A BKK közleményében azt írta, elkészültek a vágányok, burkolatot és perontetőt kaptak az új megállók, megépült az útpálya és a vágány közötti szegély, elkészültek az Etele téri végállomás vágánykapcsolatai és befejezték az Etele út 17-49. előtti tér, illetve az Etele park átépítését.
A nyári üzem megindulásáig be kell fejezni az útburkolati jelek festését, füvesíteni kell a vágányszakaszt, illetve fel kell szerelni a felsővezetékeket.
Az utas nélküli próbajáratok júniusban indulnak, ezek sikeressége és a járművezetők oktatása után várhatóan július közepén indul a villamosforgalom az új szakaszon, de a végállomási épület – amelynek kivitelezése jogszabályváltozás miatt csúszik – csak novemberre készül el.
A forgalom megindulása után, várhatóan az év végéig a spanyol CAF öt újabb Urbos villamost szállít majd le, amelyek ezen a vonalon állnak majd forgalomba és megegyeznek a már futó villamos szerelvényekkel.
A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió 8 milliárd forinttal támogatja, a beruházás kivitelezési költsége nettó 8,6 milliárd forint.
Az 1-es villamos meghosszabbított szakaszának átadásával párhuzamosan életbe lépő közlekedési változásokról a BKK rövidesen társadalmi egyeztetést indít. A tervezett változások között szerepel a 103-as busz leállítása, mivel azt teljes egészében kiváltja az 1-es villamos,
új járat indulhat 203-as jelzéssel Kelenföld vasútállomás és a Móricz Zsigmond körtér között.
A BKK a jövőben a 153-as és a 154-es járatot összevontan, 153-as jelzéssel közlekedtetné, a járat a Gazdagréti tértől a Nagyszőlős utcán át egészen az Infoparkig, körjáratként a BudaPart térségét is érintve közlekedne. A BKK május 27-ig várja a változtatásokkal kapcsolatos észrevételeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.