Az idei első negyedévben 2,606 millió járművet értékesített a Volkswagen konszern, 2,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 2,680 milliónál. A csökkenés elsősorban a legnagyobb piacon, Kínában elszenvedett visszaesésre vezethető vissza.
Ezen belül a VW márka eladásai 4,5 százalékkal 1,456 millióra csökkentek 1,525 millióról, a Skoda eladásai 2,9 százalékkal 308 ezerre csökkentek 317 ezerről, az Audi eladásai 3,6 százalékkal 447 ezerre csökkentek 464 ezerről.
A csoport értékesítési árbevétele az egy évvel korábbihoz képest 3,1 százalékkal 60,0 milliárd euróra emelkedett.
A működési eredmény 3,9 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben a tavaly január-márciusi 4,2 milliárd euróról elsősorban a konszern elleni jogi követelések és a tervezett létszámcsökkentések költségigényének fedezésére elkülönített egymilliárd euró miatt.
A konszern költségeit az elektromos mobilitásra és a járműipari digitalizációra való átállás beruházásigénye, valamint az elhúzódó dízelbotrány terhei emelték meg.
Az adó előtti eredmény 4,1 milliárd euróra csökkent 4,5 milliárd euróról. Az adózott nyereség 3,05 milliárd euróra csökkent 3,30 milliárd euróról.
Az egy évvel korábbinál alacsonyabb első negyedévi járműértékesítések ellenére is a Volkswagen a tavalyit felülmúló éves eredményre számít. A 2017-es 10,7 millió és a 2018-as 10,8 millió autó eladása után az idén ismét kissé magasabb értékesítési volument vár.
Értékesítési árbevétele tavaly a 2017-esnél 2,7 százalékkal magasabb, 235,8 milliárd euró volt, ami az idén további öt százalékkal emelkedik majd.
A 2017-es 7,4 százalék és 2018-as 7,3 százalék után a konszern bevételarányos jövedelmezősége az idén 6,5 és 7,5 százalék között alakul a negyedéves eredménybeszámoló alkalmából közzétett előrejelzés alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.