A tengerentúli légitársaság ugyanakkor egészen biztos benne, hogy pilótái gyorsan elsajátítják az új szoftver használatát, és még az idén jóváhagyhatják a repülőgépek ismételt forgalomba állását. A korábban meglehetősen népszerű 737 MAX repülőgépek március közepe óta rostokolnak a földön világszerte, miután öt hónapon belül Indonéziában és Etiópiában két ilyen típusú utasszállító is lezuhant, 346 ember halálát okozva.
A Boeing azóta dolgozik a katasztrófákat okozó repülésirányító szoftver hibáinak a kijavításán, és októberre tervezi a javított verzió hatósági engedélyének megszerzését. Az Egyesült Államok légügyi hatósága azonban nemrég bejelentette, hogy nem állapított meg konkrét határidőt a repülési engedély kiadására.
Az elmúlt fél évben azok a légitársaságok, amelyek azelőtt a kedvező üzemanyag-fogyasztású 737 MAX repülők üzemeltetése mellett döntöttek, járatok ezreit voltak kénytelenek törölni, mivel megfogyatkozott flottáikkal képtelenek menetrend szerint repülni.
A járattörlések következtében pedig visszaesett ezeknek az utasszállító társaságoknak a profitja, és lelassult a növekedésük. A székhelyét a texasi Fort Worthben fenntartó American Airlines például a repülések felfüggesztése előtt 24 darab 737 MAX géppel rendelkezett, és több tucat további repülőre adott le rendelést.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.