Budapest vezetése nem reagált érdemben a BKV szakszervezeteinek 2020-as bérfejlesztési igényére a tegnap tartott első tárgyalás során. A fővárost Tüttő Kata főpolgármester-helyettes képviselte, aki hangsúlyozta, hogy kiemelten kezelik a tömegközlekedés helyzetét, de
mivel a főváros következő évi költségvetése még nem állt össze, érdemi ajánlattal nem tudnak szolgálni.
Csakhogy a budapesti büdzsé elfogadása akár tavaszig is elnyúlhat, szakszervezeti források erre hivatkozva fogalmaztak úgy a Világgazdaságnak, hogy
a fővárosi vezetés „időhúzásra” játszhat a követeléseik kapcsán, ha viszont így lesz, az nem marad válaszlépések nélkül.
Már csak azért sem, mert a szakszervezetek a dolgozók részéről nyomást érzékelnek az ügy mihamarábbi rendezésére.
A bértárgyaláson a három nagy (BKSZSZ, VTDSZSZ, EKSZ) érdekképviseleti tömörülés egységesen kiállt az alapbér bruttó 15 százalékos emelése mellett, mindezt pedig kiegészítették a cafeteriakeret 15 százalékos növelésével is.
Ha a főváros, amely a BKV százszázalékos tulajdonosa, megadná a kért fizetésemelést, az tízmilliárd forintjába kerülne.
Erre nincs pénz a kasszában, mivel azonban a szakszervezetek nem mutatnak rugalmasságot, patthelyzet alakulhat ki. Ennek feloldására jó eséllyel kormányzati beavatkozás nélkül nem lesz mód.
A megállapodás elhúzódása nem javít a BKV-s dolgozói állomány általános bizonytalanságán, ezért félő, hogy érdemi ajánlat hiányában tovább tart a munkaerő elvándorlása a társaságtól. Annak, hogy mikor ülnek újra asztalhoz a felek, még nincs konkrét időpontja. Jelen állás szerint az sem kizárt, hogy idén már nem kerül újra napirendre a fővárosi tömegközlekedésben dolgozók jövő évi béremelésének kérdése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.