Megjelent a Szeged és Röszke közötti vasútvonal felújítására vonatkozó közbeszerzési kiírás. A MÁV úgynevezett feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a 136-os számú vasútvonal felújításának tervezési és kivitelezési munkáira. A tervek szerint a beruházás eredményeképp 2022 nyarára villamosított, modern pálya kötheti össze Szegedet és Szabadkát.
Mint arról lapunk is beszámolt, a magyar és a szerb kormány még áprilisban szándéknyilatkozatot írt alá a társadalmi, gazdasági és kulturális szempontból is kiemelten fontos Szeged–Röszke–Szabadka vonal rekonstrukciójáról, lehetővé téve a 160 ezres lakosú csongrádi megyeszékhely és a 100 ezres lakosú észak-bácskai központ közötti versenyképes vasúti személyszállítás újraindítását.
A fejlesztéssel a vajdasági település és Szeged között 30-40 perces lenne a menetidő a 44 kilométeres vonalon, amelynek 13 kilométeres magyar szakaszát újíttatja fel és állítja üzembe az állami vasúttársaság.
A Szeged és Szabadka közötti vonal átépítése azért is kiemelt beruházás, mert ezzel a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása idején Szeged felé kerülő útvonalat lehet biztosítani a személyszállító és a tehervonatoknak. Az egyvágányú pályát úgy rekonstruálják, hogy 120 kilométer per órára emelhessék a megengedett sebességet (egyes rövidebb szakaszokon 80 kilométeres óránkénti sebesség lesz érvényben). Teljesen felújítják a vágányokat, korszerűsítik a biztosítóberendezést, és váltófűtést építenek be. Javítják továbbá az útátjárók állapotát, és az 5-ös számú főút felüljáróját is kibővítik.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.