BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Állja a sarat, de üzleti tervet módosít a MÁV

A járványhelyzetben is rendben működik a MÁV csoport, de folyamatosan modellezi a lehetséges változásokat. Egyes beruházásai átütemezésével milliárdokat takarít meg, miközben jelentősen csökken a menetjegy- és pályadíjbevétele – derül ki Homolya Róbert elnök-vezérigazgató Világgazdaságnak adott interjújából.

A magyar vasút teljes üzemszerűséggel működik. A MÁV-Start Zrt. naponta mintegy 3100 szerelvényt indít, hogy biztosíthassa a 30 százalékos kihasználtságot a megfelelő védőtávolság érdekében. Ugyanakkor a közlekedési korlátozások miatt annyira lecsökkent az utasainak száma, ami máris milliárdos, a járványhelyzet elhúzódása esetén pedig több tízmilliárdos bevételkiesést okoz számára – közölte a Világgazdaságnak adott interjújában Homolya Róbert, a MÁV csoport elnök-vezérigazgatója. Ráadásul az egy évvel korábbinál kevesebb tehervonat is használja a MÁV pályáit, így zsugorodott a társaság pályadíjbevétele, miközben az egészségügyi és biztonsági intézkedések előre nem tervezett költségként jelentkeznek.

Homolya Róbert tájékoztatása szerint a MÁV állja a sarat:

a likviditása rendben, az üzleti terv módosításának köszönhetően pedig milliárdokat takarít meg például azzal, hogy egyes beruházásokat a jövő évre csoportosít át.

A csoport biztosítja mind a 38 ezer dolgozója munkahelyét. Ám, ha néhány hónap múlva sem javul a helyzet, a csoport az állam segítségére szorulhat.

Fotó: Kallus György / VG

Egyelőre azonban a folytatáson a fókusz: a MÁV most a tervezésekre összpontosít, szándékai szerint az év végén kihirdeti a 115 mozdony beszerzésére kiírt pályázat eredményét. Az új mozdonyok jelentős kapacitással és vontatási képességgel rendelkeznek majd, kommunikálni tudnak a vonatbefolyásoló rendszerrel, és óránként akár 200 kilométeres sebességre is képesek. Több százmilliárd forintos fejlesztések folynak a háttérben. A MÁV még áprilisban üzembe helyez négy újabb, Szolnokon készült, sokcélú IC+ vasúti kocsit. Amint folytatódhat újraindul a munka a svájci gyártó magyarországi gyárában, folytatódhat a KISS emeletes motorvonatok utasforgalmi próbaüzeme is.

Folyamatosan modellezzük a lehetséges változásokat is. Hangsúlyozom, hogy a csoport nagyon fegyelmezetten és szolgálatkészen hajtotta végre a szükséges intézkedéseket, ennek köszönhetően pedig teljes üzemszerűséggel működik a magyar vasút, amit külön köszönök minden egyes vasutas munkavállalónak, akik nap mint nap szolgálatba állnak, és biztosítják a zavartalan vasúti ellátást

– jelentette ki az elnök-vezérigazgató.

A teljes interjú a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.