BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fonódó villamos több járatán lehet kerékpárt szállítani

Tátra típusú szerelvényre fel lehet szállni biciklivel; a szerelvényeket egy, a kerékpárszállításra utaló piktogram jelöli.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. közös fejlesztésének eredményeként május 23-tól újabb 62 db villamoskocsin valósult meg a kerékpárszállítási lehetőség – közölte a vállalat.

Ennek eredményeként a budai fonódó villamoshálózaton a 17-es, a 41-es, az 56-os, az 59-es és a 61-es vonalakon közlekedő, kerékpárszállításra utaló piktogrammal megjelölt valamennyi Tátra típusú villamoson lehet kerékpárt szállítani.

A meglévő 80, kerékpárszállításra felkészített villamoskocsi mellett újabb 62 kocsin teszi lehetővé a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. a kerékpárszállítás lehetőségét május 23-tól, szombattól.

A villamosokkal a budai fonódó hálózaton a 17-es, a 41-es, az 56-os, az 59-es és a 61-es villamosvonalon találkozhatnak: ezeken a vonalakon valamennyi ún. Tátra típusú szerelvényre fel lehet szállni biciklivel; a szerelvényeket egy, a kerékpárszállításra utaló piktogram jelöli.

Fotó: VG

A fejlesztésnek köszönhetően közel duplájára nő a kerékpárszállításra alkalmas villamosszerelvények száma a fővárosban.

Kocsinként legfeljebb egy kerékpár szállítható, a bicikliket a kocsi végében felszerelt tépőzárral kell rögzíteni.

(Azok a kerékpárok – például a fekvőbicikli –, amelyeket kialakításuk miatt nem lehet rögzíteni a tépőzárral, nem szabad a villamosokon szállítani.)

A kerékpárszállítás díján kívül természetesen a személyszállításét is ki kell fizetni, tehát az utasnak érvényes jeggyel, bérlettel, valamint a bicikli számára szintén érvényesített jeggyel vagy kerékpárbérlettel kell rendelkeznie.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.