Az ABB vállalat több mint 180 millió dollár értékű megbízást kapott a svájci vonatgyártó Stadler cégtől több mint száz vonatatóberendezés szállítására, ebből nyolcat a Szeged és Hódmezővásárhely között várhatóan 2021. szeptembertől közlekedő tram-train motorvonatokba szerelnek majd be – közölte az ABB Magyarország Kft. kedden .
A tájékoztatás szerint
az ABB csúcstechnológiai szintű berendezéseket szállít 160 darab vonatszerelvényhez és mozdonyhoz Európában és Észak-Amerikába a Stadlertől az idei első negyedévben érkezett rendelések alapján.
Az ABB vontatási berendezést szállít az Egyesült Királyságban működő Wales&Borders vasúti franchise vállalat 71 vasúti szerelvényéhez. A 71 szerelvény közül 24 olyan fejlett technológiával lesz felszerelve, amellyel a szerelvények három üzemmódban is működhetnek, azaz a vonat hajtásához szükséges villamos energia a felsővezetékről, a dízelgenerátorról és az akkumulátorokról is biztosítható.
A lítiumion-akkumulátorcellákra épülő, nagy teljesítményű energiatároló rendszert Svájcban, az ABB badeni üzemében gyártják. Az innovatív rendszerrel a nem villamosított vágányszakaszokon a szerelvény a dízelmotor bekapcsolása nélkül tud közlekedni, ennek köszönhetően jelentős költségmegtakarítás érhető el, csökkenthető az ökológiai lábnyom, és a villamosítási igény is – mutatnak rá a közleményben.
A walesi projekten túl a vontató berendezéseket
közlekedő regionális vasúti szerelvényre és mozdonyra is telepíteni fogják.
Morten Wierod, az ABB hajtások üzletágának vezetője a közleményben elmondta, a Stadlerrel együttműködve sikeresen fejlesztették ki a energiahatékony és korszerű vontatási berendezéseket korszerű vonatok akkumulátoraihoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.