A KISS emeletes vonatok a gyártó, a Stadler tájékoztatása szerint augusztus végén, szeptemberben állhatnak újra forgalomba, akkor kezdhetik meg az utasforgalmi próbaüzemet. A végleges típus- és üzembe helyezési engedélyek megszerzése az őszre várható – válaszolt a Világgazdaságnak a MÁV Zrt.
Lapunk március elején számolt be, hogy leállt a ceglédi vonalon csak néhány nappal korábban próbaüzemben elindított KISS-ek tesztje, mert miután a kormány a határok lezárásáról döntött, a Stadler azonnal hazarendelte Magyarországon dolgozó külföldi munkavállalóit.
Emiatt viszont a társaság nem tudta ellátni az utasforgalmi próbaüzemhez szükséges műszaki felügyeletet sem. Azóta rendeződni látszik a helyzet,
a Világgazdaság információi szerint már körülbelül egy hónapja újraindult a próbaüzem.
Az emeletes motorvonatok üzembe állítása az átfogó vasúti korszerűsítési program része. A MÁV-Start Zrt. 2017 áprilisában kötött nyolc évre szóló keretmegállapodást a Stadlerrel negyven, 600 ülőhelyes KISS elővárosi villamos motorvonat szállítására.
Az első két eseti szerződésben 19 motorvonatot hívtak le, amelyek a két legforgalmasabb Budapest-elővárosi vonalszakaszon közlekednek majd Cegléd és Vác felé. Az uniós közlekedésfejlesztési keret kimerülése miatt a kormány tavaly novemberben úgy döntött, hogy
a további 21 motorvonat megvásárlását hazai forrásból teszi lehetővé.
A cél az, hogy a költségvetési hozzájárulás teljes összege beforgatható legyen a következő uniós ciklus forrásainak terhére.
További részletek a Világgazdaság szerdai számában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.