A MÁV-Start Zrt. kilencvenmillió eurós, 31 milliárd forintos megbízást adott a Dunakeszi Járműjavítónak (DJJ), amely az 50-50 százalékos magyar–orosz ellenőrzésű TMH Hungary Invest Zrt. tulajdonában áll. A hírt az orosz tulajdonostárs, a Transmashholding International AG információja alapján tette közzé a Railway Gazette.
A járműjavítónak a 90 millió euróból négy éven át kell gondoskodnia az állami személyszállító vasúttársaság 403 vasúti kocsijának karbantartásáról és modernizációjáról.
A 403 kocsiból 263 belföldi síneken fut, 140 pedig nemzetközieken. A vagonokból 194-nek a szokásos, ütemezett karbantartásokon kell átesnie, 209-nek viszont többek között felújítják a belsejét, új, automata ajtókat, ledes világítást és USB-csatlakozókat kap.
A TMH Hungary az oroszországi Transzmasholding vasúti járműgyártó említett leányvállalata mellett a budapesti Magyar Vagon Zrt. befektetési társaság kezében van. A TMH Hungary ez év júniusában vette meg az MNV Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-től a járműjavítót, első lépésben azzal a céllal, hogy a cég dunakeszi telephelyén készüljön el az a 680 vasúti kocsi, amelyet – további 620 vagonnal együtt – az egyiptomi állami vasúttársaság rendelt meg 2018-ban a TMH-tól. Az ügylet kapcsán június elején Wein András, a DJJ ügyvezető igazgatója azt nyilatkozta a Világgazdaságnak, hogy novemberben kigördülhet a társaság telephelyéről az első egyiptomi megbízásra készült vasúti személykocsi.
Magyarországra azonban nemcsak ezeknek az ára, hanem a teljes, 1300 kocsis tételért járó, több mint egymilliárd euró folyik majd be, mivel a Transmashholding Hungary Kft. a fővállalkozó.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.