A többi között társadalmi konzultáció, érintett civil szervezetekkel és kerületi polgármesterekkel való egyeztetés és szakmai vélemények alapján, az iskolakezdés miatt várhatóan megnövekedő közlekedési terhelés figyelembevételével dönt a fővárosi vezetés az ideiglenes biciklisávok sorsáról – közölte Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes pénteken a Facebook-oldalán.
A főpolgármester-helyettes bejegyzésben Fürjes Balázs a főpolgármesternek küldött levelére reagált.
A Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára levélében arra kérte Karácsony Gergelyt, hogy szüntesse meg a Nagykörúton, az Üllői út belső szakaszán és más forgalmas budapesti főútvonalakon „a budapestiek megkérdezése, a beígért társadalmi párbeszéd nélkül és szakmai hatástanulmányok hiányában”, kísérleti jelleggel kialakított ideiglenes sávlezárásokat, valamint „fejezzék be az autósüldözést”, az autóval közlekedők megbélyegzését és elítélését.
Bejegyzésében Dorosz Dávid azt írta, a „közösségi párbeszéd” a témában augusztus 31-ig tart, utána a főpolgármester a szakmai munka eredményének és az élhető Budapest programjának megfelelően ismerteti döntéseit a budapestiekkel.
Az iskolakezdés miatt várhatóan megnövekedő közlekedési terheléssel kapcsolatban szerinte a kormánynak is lenne teendője, például hogy támogassa Karácsony Gergely csúsztatott tanításkezdésről szóló kezdeményezését, amelyet az állami iskolafenntartóknak tett a reggeli tumultus elkerüléséért. Továbbá ha az állami beruházással kapcsolatos „bizonytalankodás” az M0-son nem terheli tovább az M3-M1-M7 átmenő forgalmával a főváros úthálózatát, Csepelről sem csak a Rákóczi híd-Petőfi híd érintésével lehetne eljutni az M1-es, M3-as, M6-os és M7-es autópályára – vélekedett. Hozzátette: Fürjes Balázs sávlezárások megszüntetésére tett javaslata szinte ellehetetlenítené az Üllői úton az M30 járatot.
A főpolgármester-helyettes úgy fogalmazott: „a Fidesz különböző rendű-rangú megszólalói próbálnak valamiféle autós-biciklis konfliktust gerjeszteni, a szükséges és elkerülhetetlen változásokat így láttatni”. Ez szerinte „nagy butaság”, de azt örömtelinek nevezte, hogy egy fideszes pártpolitikus „közösségi párbeszédet„ említ, a főváros ugyanis – mint jelezte – a közösséget érintő fontos kérdéseket nem valamiféle „magánügynek” tekinti, a döntéseket az érintettek bevonásával, szakmai konzultációk alapján, a budapestiek által adott felhatalmazásnak megfelelően hozza.
Komoly előrelépés, hogy azok a fideszes politikusok, akik egymással is versenyt vívnak az „árnyék-főpolgármester” szerepéért, immár elfogadják, hogy ilyen módon is lehet döntéseket hozni – talán nemcsak Budapesten, de esetleg az országban is – írta.
Közölte:
a Budapestet szerető, óvó emberek szeretnének több zöldet, tisztább levegőt, élhető környezetet, és szeretnének a lehető legkönnyebben eljutni céljukhoz.
A város vezetésének ezt a célt kell szolgálnia, ezért két kiindulópontjuk van: ragaszkodnak az élhető Budapest programjához, és reagálnak a koronavírus miatt megváltozott városi közlekedési szokásokra – tudatta.
Dorosz Dávid szerint Fürjes Balázs azt a látszatot próbálja kelteni, mintha a belvárosi közlekedési dugók a fideszes városvezetés leváltása óta lennének jellemzők, de ezt „világosan cáfolják” a budapestiek elmúlt évekből származó tapasztalatai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.