Élénkül a magyar-kínai vasúti konténerforgalom, a Rail Cargo Terminal-BILK-re indított intermodális forgalom mintegy 13 százalékkal nőtt a transzkontinentális, valamint tengeri útvonalon, a görög és adriai kikötőkből április és augusztus között – közölte a Rail Cargo Hungaria kedden.
A Rail Cargo Operator-Hungaria cég kezelésében és a Rail Cargo Hungaria üzemeltetésében közlekedő konténervonatok száma 2020. második negyedévében már mintegy 60 darab irányvonattal haladta meg a tavalyi év azonos időszakának volumenét.
A közlemény szerint a 12 millió lakosú Hszian városból a napokban érkezett Magyarországra a 43 kocsiból álló első konténerszerelvény,
amely a jövőben hetente fog közlekedni. Jelenleg is úton van két vonat, a harmadikat pedig ezekben a napokban állítják össze a kínai városban. Ennek a járatnak jellegzetessége, hogy áruival több közép-európai ország ellátási láncát táplálja, a konténerek egy része a BILK termináli átrakást követően folytatja útját Bécsbe, Münchenbe, Milánóba, Romániába, Szerbiába és egyéb célállomásokra – közölte a Rail Cargo Hungaria.
A közleményben kiemelték, a Hszianból jövő rakomány többek között a járvány megfékezéséhez szükséges egészségügyi és higiéniás eszközöket, gyógyászati, háztartás-elektronikai berendezéseket és ruházati termékeket tartalmazott.
Menetrendszerűen, kéthetente közlekedik a 8 millió lakosú Jinnan városából a BILK-be egy másik konténervonat,
ez a járat Mongólián, Oroszországon és Ukrajnán keresztül érkezik a magyar határra, Záhonyba (Eperjeske).
Közölték azt is, hogy Kínából az Európai Unióba magyarországi úticéllal többek között a lengyel Malaszewicze állomáson is lépnek be konténervonatok, ebben az évben a Rail Cargo Operator szervezésében eddig csaknem félszáz szerelvény érkezett. A Lengyelországon keresztül érkező heti két irányvonatban főleg a magyar piacra hoznak termékeket, de sok konténer folytatja útját a BILK-ből vasúton Olaszországba, Romániába, Törökországba.
A tengeri Selyemúton is jelentős a forgalomnövekedés, augusztus közepe óta a görög Pireuszból a tavaszi pandémiás helyzet miatti forgalmi visszaeséshez képest több, összesen heti 9-10 irányvonat fuvarozza a konténereket a magyar piacra, valamint Magyarországon keresztül a kelet-európai régióba. Az Idoméni kikötőből heti egy, a rijekai dokkból a korábbi három helyett augusztus óta már négy-öt, a szlovéniai Koperből pedig heti négy vonatpár hoz kínai, és visz vissza magyar áruval töltött konténereket. A törökországi Halkaliból a Rail Cargo Terminal-BILK és Sopron irányába közlekednek konténerekkel és félpótkocsikkal rakott vonatok – írják a közleményben.
A vasúttársaság közölt, hogy az utóbbi időszakban megélénkült vasúti intermodális forgalom további erősödésére számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.