A pandémia légi forgalomra gyakorolt hatásáról átfogó képet mutat a m1nd-set nemzetközi és belföldi légi forgalmi adatok felhasználásával készült kutatása, amely az október és december közötti foglalásokat is figyelembe vette. A felméréshez a svájci szervezet a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatbázisát használta, amely több mint 850 légitársaság tényleges repülési és foglalási adatait tartalmazza.
A különböző régiók belföldi útjai esetében 47 és 61 százalék között esett vissza a légi utasforgalom, a nemzetközi utazások esetében pedig 69 és 82 százalék között csökkent az utasok száma a m1nd-set felmérése szerint.
A teljes forgalom a tavalyi 4,48 milliárdról 2020-ra alig több mint 1,7 milliárdra csökkent világszerte.
A forgalom visszaesése az egyes régiókat eltérően érintette. A legtöbb utazó az ázsiai és a csendes-óceáni régióból maradt el, ahol a tavalyi 508 millió után csupán 93 millióan utaztak idén országhatárokon túl.
A belföldi utak tekintetében a legsúlyosabban az afrikai térséget érintette a pandémia, ahol a belföldi utazók száma a tavalyi 31,8 millióról idén több mint 61 százalékkal zuhant. A legforgalmasabb úti célok közül az utasok száma legnagyobb arányban, 88 százalékkal a Kínát érintő nemzetközi utaknál csökkent. India és Indonézia nemzetközi utasforgalma egyaránt mintegy 80 százalékkal esett vissza, Spanyolországban, Olaszország és az Egyesült Államokban az utasok háromnegyede maradt el.
A nemzetközi utazási korlátozások feloldása után az utazók mintegy négyötöde fél éven belül már tervez repülni, tízből nyolc utas azonban megváltoztatja az utazásainak gyakoriságát. Bár a m1nd-set felmérése szerint minden harmadik vásárló kevesebb időt tölt majd a duty-free üzletekben, az utasok a jövőben is érdeklődnek a repülőtéri vásárlások iránt: a válaszadók csupán 8 százaléka utasította vissza a dohánytermékek vásárlását és 17 százalékuk nem vásárol majd játékokat következő nemzetközi útja során.
Miután a nemzetközi utazók körülbelül kétharmada kevesebb időt tervez a jövőben a repülőtéren tölteni, a légi kikötők kiskereskedőinek és szolgáltatóinak alkalmazkodniuk kell a pandémiát követő megváltozott fogyasztói szokásokhoz – mondta Peter Mohn, a m1nd-set tulajdonosa és vezérigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.