Hétfőn a XI. kerületi önkormányzat részéről, László Imre polgármester aláírta azt az együttműködési megállapodást, amely a Déli Körvasút környezetrendezésnek megvalósítása érdekében kötött egymással a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) és a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) – írja a kerület közleménye.
Nem véletlenül váratott magára az aláírás 2021 elejéig.
Az eddig folytatott társadalmi konzultációkon megismert kétségek és félelmek orvoslása érdekében egy kifejezetten erős egyeztetési pozíció került rögzítésre a megállapodásban, ami éppen a helyiek érdekeit képes bekapcsolni a kivitelezést érintő döntésekbe.
Az Önkormányzat jogosult a Déli Körvasút környezetrendezés terveit véleményezni.
Önkormányzat véleményét a NIF és a BFK megvizsgálja és a tervezési műszaki tartalom keretein belül – szükség esetén egy megismételt egyeztetést követően – figyelembe veszi.
Kár lenne tagadni, hogy miután az Európai Unió a vasút évének nyilvánította az idei évet, nehéz az ilyen fenntartható közlekedési formákkal szemben érdemi érveket felhozni. Az átalakítások miatt érezhető helyi tiltakozás elvárásait a tervezők és a kivitelezők már a jelenlegi szakaszban is beépítik a tervekbe és európai szinten egyedülálló zajvédelmi technikákkal védik a helyi lakók nyugalmát.
A tervezett mértékben növekedő kereskedelmi forgalom mellett a vágánybővítéssel a helyi közösségi közlekedési formák is előnyben részesülnek.
A fővárosba érkező, kerületünkön naponta áthaladó autóáradat elsősorban kötöttpályás fejlesztésekkel mérsékelhető – írja a közlemény.
A Hamzsabégi sétány környékén élőket a 2023 után kezdődő építési munkák megviselik majd, de amit nyernek a beruházás befejeztével az egyértelmű nyereségnek tekinthető. A jelenleg rendezetlen vasúti töltés mellett egy a gyalogos és kutyás forgalomtól elszigetelt sávot használhatnak majd a kerékpárosok.
A Déli Körvasút budai szakaszán a környezet rendezésére, a vasút mentén futó gyalogos és kerékpáros zöldfolyosóra, új zöldfelületekre vonatkozó tervezési tender elbírálása folyamatban van. A megállapodásban rögzítettük, hogy okleveles favizsgálók fogják újra megvizsgálni a felvonulási területen található fákat és kijelölik azokat, amelyeket körbedeszkázással meg lehet menteni, mert így a munkagépek majd kikerülik, deponálásra pedig a sétány területén nem kerülhet sor – írják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.