A Volkswagen (VW) az elektromos meghajtású gépkocsik kínai piacán elért 3-4 százalékos részesedését már az idén 10 százalék fölé, két-három éven belül pedig legalább 15 százalékra növeli – nyilatkozta a konszern helyi vezetője, Stephan Wöllenstein a Sanghaji Autószalon megnyitásának előestéjén. Mint mondta, már tradíció a német autógyártónál, hogy később érkezik, de annál nagyobb erővel robban be a technológia élvonalába.
A VW-nek tavaly a benzines autók értékesítéséből 15 százalékos szelet jutott a világ legnagyobb autópiacán.
Sanghajban mutatja be egyébként a cég az ID.6 villanyautó-család zászlóshajóit, az ID.6 X és az ID.6 Crozz elnevezésű SUV-okat, amelyektől a társaság menedzsmentje a kínai piacot eddig uraló Teslához való felzárkózást várja. A tervek szerint az év végéig legalább százezer e-autót adnának el a távol-keleti országban, ahol legkésőbb 2024-ben piacvezetővé válnának.
Az ambiciózus célkitűzések megvalósítása érdekében a wolfsburgi óriás Kínában 15 milliárd eurót fektet az e-mobilitásba a következő négy évben
– hangsúlyozta Wöllenstein.
Ugyanakkor a villamos meghajtású SUV-okra épülő expanzió terve felbőszítette a környezetvédő szervezetek egy részét.
A Greenpeace szerint egy csaknem öt méter hosszú városi terepjáró még elektromos motorral is környezetszennyező. Az emberi jogi NGO-ok pedig azt rótták fel a konszernnek, hogy egyik üzeme a Hszincsiang-Ujgur régióban működik, ahol átnevelő táborokba deportálják a helyi etnikai kisebbséget. Ez utóbbi kritikára azonnal reagált Wöllenstein, kiemelve, hogy a VW saját magatartáskódexe szerint kizárt a kényszermunka, illetve egyetlen kisebbségi munkavállaló sem szenvedhet náluk semmiféle hátrányt.
Wöllenstein amúgy kitért a globális autópiacot sújtó félvezetőhiányra is. Úgy látja, a probléma még 2021-ben is fennáll majd. Egyetért vele Ferdinand Dudenhöffer szakértő is, aki szerint csak az új üzemek felépülése oldhatja meg a válságot, az pedig még évekig eltarthat, bár Kína ezen a területen is egyfajta lokomotívvá válhat – már tervezik a „csipszövetség” létrehozását.
A balesetben két férfi meghalt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.