Felgyorsítaná az légiközlekedést a United Airlines. Az egyik legnagyobb amerikai légitársaság csütörtökön jelentette be, hogy 15 szupergyors gépet vásárol a Boom Supersonictól, és opciós lehetősége lesz további 35 megvételére – írja a CNBC.
A Boom Supersonic egy startup cég, amely Overture néven dobja piacra első szuperszonikus sugárhajtású utasszállítóját – várhatóan 2029-ben.
A gép 1,7 Mach-os sebességre lesz képes, ami azt jelent, hogy sok esetben közel a felére csökken a menetidő.
Például a New York és London közötti jelenlegi hatórás menetidő 3 és félórásra apadhat.
A Boom és az United Airlines olyan jövőképet álmodott meg a közösségi légi közlekedés terén, amelyben mind a üzleti és szabadidős úton lévők hozzáférhetnek a magas minőségű repülés élményéhez
– mondta Scott Kirby a United Airlines vezérigazgatója.
Bár az üzlet részleteit nem hozták nyilvánosságra, mindkét fél nagy hasznot remél az együttműködésből.
A denveri székhelyű Boom 2014-es alapítása óta 270 millió dollárra növelte alaptőkéjét és már 150 alkalmazottja van. Blake Scholl alapító-vezérigazgató elképzelése, hogy visszahossza a szuperszonikus kereskedelmi repülést, amit 1976 és 2003 között a Concorde szolgáltatott.
A világ első zéró szén-dioxid kibocsátás mellett működő szuperszonikus repülőgépei közelebb visznek minket egy fenntarthatóbb világhoz
– mondta Scholl.
A törekvés a United Airlines vezérigazgatójának elképzelésibe is illeszkedik. Scott Kirby egy éve vette át a légitársaság irányítását, amit igencsak agilis módon igyekszik fejleszteni.
Az év elején a vállalat részesedést szerzett eVTOL technológiát (elektromos felszállás és leszállás – olyan típusú repülőgép, amely elektromos energiát használ a függőleges lebegéshez, felszálláshoz és leszálláshoz – a szerk.). használó Archer Aviationban, amely elsőként gyárt elektromos városi kisrepülőgépeket. A Mesa Airlinesszel együttműködve be is rendeltek 200 elektromos kisrepülőt, amiket rövid távolságra használnának. Mindezt azt követően, hogy a United Airlines több milliárd dollárt fektetett egy szén-dioxid lebontásával foglalkozó vállalatba annak érdekében, hogy tartani tudja vállalását, miszerint 2050-re karbonmentes lesz.
A Boom úgy tervezi, hogy még idén véghezviszi első tesztrepülését, az XB-1 nevű sugárhajtású géppel, ami ha eredményes lesz, akkor a vállalat 2023-ban megkezdi az Overture gyártását, amivel 2026-ban tervezik az első repülést.
Mike Leskinen, a United Airlines fejlesztési alelnöke szerint az Overture drámai módon megváltoztathatja a légi közlekedést
Lerövidíthetjük a repülési időt, mindezt alacsonyabb károsanyag-kibocsátással, ami nagyon jól hangzik
– mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.