Az amerikai környezetvédelmi hatóság engedélyezte a veszélyes hulladék elszállításának hétfői folytatását az Ohio állambeli vasúti katasztrófa helyéről, miután több állam is tiltakozott az ellen, hogy a területén helyezzék el az elmúlt évek egyik legsúlyosabb vasúti balesete után keletkezett anyagot. Ohio kormányzójának hivatala közölte, hogy eddig mintegy 7 millió liter folyékony és 4500 köbméter szilárd hulladékot termeltek ki a baleset helyszínének közelében.
A balesetért felelősnek tartott vasúttársaság, a Norfolk Southern a múlt héten michigani és texasi lerakókba kezdte elszállítani a hulladékot, ám a két állam hatóságai jelezték, hogy tudtukon kívül történt az intézkedés. Ezt követően a szövetségi környezetvédelmi ügynökség (Environment Protection Agency) leállította a folyamatot, majd hétfőtől arra adott engedélyt, hogy a felügyelete alatt Ohio állambeli tárolókba vigyék a mentesítés során összegyűjtött hulladékot. Hétfőn a kongresszus alsóházának felügyeleti bizottsága (House Oversight Committee) vizsgálatot indított a kormányzati reakciók összegzésére, amiben arra keresik a választ, hogy a közlekedési miniszter miért csak 20 nap után kereste fel East Palestine városát és a baleset helyszínét.
Pete Buttigieg a hétvégén arról számolt be, hogy a szövetségi hatóságok a baleset első percétől kezdve a helyszínen voltak, a távolmaradását pedig azzal indokolta, hogy szerette volna megtartani az egyensúlyt, és nem akart személyesen beleavatkozni a minisztérium hivatalos eljárásába.
A tárcavezető többször hangsúlyozta, hogy a balesetet okozó vasúti céget felelősségre vonják. Az Országos Közlekedésbiztonsági Testület (National Transportation Safety Board) a múlt héten hozta nyilvánosságra előzetes jelentését, ami szerint a baleset teljes mértékben megelőzhető lett volna. A dokumentum szerint a 149 kocsiból álló teherszállító szerelvény háromtagú személyzete nem vétett, a balesetet a jelzőrendszer hibája okozta, ami nem figyelmeztette a mozdonyvezetőt arra, hogy az egyik kocsi csapágyai túlhevültek, illetve a riasztórendszer túl későn jelzett.
Február 3-án este a vasúti szerelvény 51 kocsija siklott ki East Palestine városában, Ohio és Pennsylvania állam határán. Tíz kocsi veszélyes hulladékot szállított, amelyek közül 5 vinil-kloridot robbanásveszély miatt ellenőrzött módon elégettek. A mintegy 5 ezres város lakói egészségügyi problémákra panaszkodtak a balesetet követően, a szövetségi kormány az aggodalmak eloszlatása érdekében a múlt hét végén arról döntött, hogy minden egyes háztartást felkeresnek a kormányzati intézmények képviselői, hogy a felmerülő panaszokat és problémákat meghallgassák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.