Komoly fennakadást okozott, amikor július 6-án mintegy 300 spanyol fiatal szeretett volna felszállni Kelenföldön a Ljubljanába tartó vonatra, de hiába. Bár egész Európára érvényes jegyük volt, nyilvánvaló, hogy az utazáshoz a jegy nem elég, megfelelő kapacitás is szükséges hozzá. A problémát erősíti, hogy a MÁV-Start az idén kötelező helyjegyessé tette a Horvátországba közlekedő Agram InterCityt a zsúfoltság elkerülése érdekében, ám a Szlovéniába tartó Citadella IC-re a helyjegy nem kötelező, így a vasúttársaság nem láthatta előre a megnövekedett utasigényt.
Már megjelent a sajtóban, hogy később a pluszkocsikkal megtoldott vonattal továbbindulhatott a Kelenföldön meglepetésszerűen megjelent, hatalmas utazócsoport, de arról, hogy a horvát fesztivál előtt már mekkora pörgés, diplomáciai szálakat is megmozgató előkészületek folytak a MÁV-Startnál, Mosóczi László beszélt a Világgazdaságnak. Mint kiderült, az előzmények egy évvel korábbra nyúltak vissza, ezért a vezérigazgató némi magyarázattal indított. Hangsúlyozta, hogy a MÁV-Start nagyon ügyel arra, hogy időben tudjon róla, ha Magyarországon olyan rendezvényt szerveznek, amely nagyobb utasmozgással járhat, mert csak így tud felkészülni kapacitással.
Ez a kerékpárosoknál is kiemelten fontos, mert ha például valahol 500 biciklis szeretne találkozni, akkor a MÁV-Start is próbál olyan vonattal kiállni, amely el is tudja vinni őket.
Ugyanerre törekszik a társaság a külföldi partnerekkel is. Amikor például a Sziget Fesztivál zajlik, kéri, hogy a külföldi társvasúti személyszállító vállalatok Bécs és Prága felől erősítsék meg a szerelvényeiket. Így tavaly, amikor a fesztivál szempontjából is nagy forgalmú volt az év, a Keleti pályaudvaron állt 15 kocsiból összeállított holland vonat is.
„Tavaly viszont meglepetésszerűen tudtuk meg, hogy lesz Splitben egy Ultra Europe nevű fesztivál, melyre csaknem 160 ezer látogatót várnak a szervezők. A Start Zágrábba induló délutáni vonatán azonban csak négy kocsi ment a végállomásig. A szerelvénynek volt még négy kocsija, de azok csak Gyékényesig mentek. Annyian szálltak fel, hogy alig fértek el, ráadásul az utasoknak a Gyékényesnél lekapcsolt négy kocsiról is át kellett szállniuk a tovább közlekedő négyre. A horvát vasút nem is akarta átvenni a vonatot az álló utasokkal, amit a szabályok szerint tett” – idézte fel Mosóczi László.
A vezérigazgató nem szerette volna, ha az eset az idén megismétlődik, ezért
jó előre megállapodott a horvát vasúttal, hogy az idei rendezvény idején, vagyis július 7. és 9. között fogadják a Zágrábba tartó Agram InterCityt négy helyett bővített nyolc, illetve a következő napon kilenc kocsival. Ám a horvátok a megállapodást az indulás előtti nap lemondták.
„Végül mégis sikerült elintézni, de ehhez még a diplomáciai kapcsolatokat is be kellett vetni. És megint jött egy meglepetés. Azzal nem számoltunk, hogy az utasok egy része nem Zágrábon át utazna Splitbe, hanem a Ljubljanába közlekedő Citadella InterCity vonattal utazna Horvátország felé, Szlovénián át. Ez volt az a körülbelül 300 spanyol fiatal, aki megjelent Kelenföldön. Hiába csináltunk az eredetileg négykocsis vonatból 13 kocsist, még az sem volt elég a fesztiválra tartóknak, akik jókora kerülő úton, Szlovénián keresztül akartak eljutni. Hihetetlenül sokan voltak” – mondta a vezérigazgató.
A felvételen: a 13 kocsival Kelenföldre érkezett 672 utas július 7-én.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.