BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A szabadkikötőben szolgál a MÁV-REC új mozdonya

A MÁV-REC egy dízelmozdonyt vásárolt, elsősorban úgynevezett utolsó mérföldes feladatokra és tolatásra. A használt mozdonyt teljesen felújították.

A MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft. saját beruházással ismét egy új, 742-es típusú vontatójárművet állít munkába. A dízel-tolatómozdony last mile kiszolgálási és tolatási feladatokat lát majd el.

A mozdony már az új tulajdonost szolgálja / Fotó: MÁV-REC

A járművet tavaly teljesen felújították, ennek keretében az alváza és a forgóvázai korrózióvédelmet és teljesen új fényezést kaptak. A mozdony erőátviteli rendszerét, beleértve a vezérlését és a segédüzemi berendezéseket is, szintén az újkori állapotával megegyező minőségűre javították fel. Ezáltal a cég közleménye szerint maximalizálható a kiszolgálás minősége és a rendelkezésre állási idő. Az új vontatójármű elsődleges szolgálati helye a Csepeli Szabadkikötő lesz. 

A cél a növekvő vonathosszak és vonattömegek kezelése,

mivel a társaság a hosszú távú terveit a Budapesti Logisztikai Zrt.-vel való együttműködésre és a vasút kiemelkedő szerepére építi. A száz százalékban magyar tulajdonú MÁV-REC 2001-es megalakítása óta számos olyan szolgáltatást indított, amelyek több szálon kapcsolódnak a vasúti és az általános logisztikához, illetve a hulladékgazdálkodáshoz.

Színes flottát erősít az új mozdony

Az évi több millió tonnás vasútüzemi szolgáltatása mögött stabil gépészet áll. Az iparvágányokat saját célja és megbízók számára üzemelteti. Jelenleg közel 70 fős a cég. A most érkezett mozdony egy 13 tolatómozdonyból álló flottát erősít. E mozdonyok a következő típusúak: M44 Bobó, M43 Dácia, 740 Kocúr, A31 Kis Legó, A26 és U423-as Mercedes-Benz Unimog közúti-vasúti kétéltű.

A társaság az ország öt pontján – a legkülönbözőbb árunemekkel – mintegy évi 40 ezer vasúti kocsis forgalmat bonyolít.

Egyedi feladatok sora érkezett

A kft. az elmúlt években a saját telephelyi hulladékbegyűjtése mellett az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől a nagy szakértelmet igénylő egyedi bontási feladatokon át a speciális veszélyességű hulladékok kezelésében vállal szerepet.

Az elmúlt évek néhány egyedi feladata:

  • Mintegy 1,4 millió tonna építőanyag eljuttatása a külszíni bányákból az M7-es autópálya Balaton mellett vezető szakaszára néhány hónap alatt.
  • Hadiipari szállítások keretében szállított harckocsikat, lövegeket, kivont repülőgépet.
  • Kétszáz vasúti kocsi felújítása.
  • Speciális veszélyességű anyagok ipari hasznosításának szervezése.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.