A cégvezetés már tavaly figyelmeztetett, ha nem sikerül megszerezniük egy új modell gyártásának jogát, akkor nehezen tudják elképzelni további működésüket.
A beruházásért a konszern lengyel, szerb, török és spanyol autógyáraival versenyeztek. Martin Dzama, a gyárigazgató nem árulta el, milyen új modellekkel rukkolnak elő, csupán annyit közölt, hogy egy teljesen új platformra épülő, B-szegmensbe tartozó kisebb autóról lesz szó. Azt sem tudni, hogy elektromos vagy pedig hibrid meghajtású kocsiról van-e szó.
A 15 éve működő szlovák cég futószalagjairól napjainkban a Citroën C3 és a Peugeot 208-as modelljei kerülnek le. Dzama szerint termelésük az új modellel évi 400 ezer gépkocsira fut fel, ez a 2019-es csúcsévhez képest 30 ezerrel több. Ágazati értesülések szerint a 2023-tól gyártani tervezett típus valószínűleg egy új Citroën C3 lesz, ami jelenleg is a telephely termelésének közel 60 százalékát adja. A Stellantis gyára közvetlenül négyezer embernek ad munkát, beszállítókkal együtt 20 ezren örülhetnek a beruházásnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.