Nagy adóbevétel-kiesést okoz a brit költségvetésnek az elkövetkező években az elektromos autók terjedése
– a RAC Foundation kedden publikált tanulmánya szerint.
A brit költségvetésnek 2019-ben, a járvány előtt 16,4 milliárd font-sterling bevétele származott a forgalomban lévő 32,9 millió jármű fogyasztásának üzemanyag-adójából. Az elektromos járművek elterjedésének optimista forgatókönyvét feltételezve az üzemanyag-adóból származó bevétel 2028-ra 5 milliárd font-sterlinggel 11,4 milliárdra csökkenhet.
Az 5 milliárd font-sterlinges csökkenés nagyjából megfelel annak az összegnek, amit a brit költségvetés az autópályák és főútvonalak üzemeltetésére, karbantartására és bővítésére évente fordít. A tanulmány azonban azt is kimutatta, hogy az üzemanyag-adóból származó bevétel csökkenését rövid távon mérsékeli, hogy az autósok a dízel járművekről benzines és plug-in hibrid autókra állnak át.
Ha egyenesen elektromos autókra állnának át, akkor jóval nagyobb lenne az adóbevétel csökkenése.
Az SMMT autóipari szakmai képviseleti szervezet jelentése alapján 2021-ben 48,1 százalékkal zuhant a dízeles autók értékesítése az előző évihez képest és mindössze 8,2 százalékát adták a teljes értékesítési volumennek. 2020-ban az eladott autóknak még 16,0 százaléka volt dízel.
A hibrid autók értékesítése viszont 64,7 százalékkal nőtt a teljes volumen 18,0 százalékára.
A legkeresettebbek a benzines autók voltak 46,3 százalékkal, de az előző évinél 15,7 százalékkal kisebb volumenben. Összesen 1,647 millió autót értékesítettek Nagy-Britanniában 2021-ben, 1,0 százalékkal többet, mint a 2020-as válságévben, de 28,7 százalékkal kevesebbet a járvány előtti, 2019-es forgalomnál.
Másfélszeresére ugrott a hazai elektromos autók értékesítéseA várakozásokat felülmúló mértékben, 41,53 százalékkal növekedett az új elektromos autók vásárlása tavaly. A magyarok körében 2021 legnépszerűbb villanyautós márkája a Kia lett 76,7 százalékos növekedéssel (661 darab forgalomba helyezés). |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.