Szlovákiában az e-kereskedelem együttes forgalma 2021-ben első alkalommal haladta meg a 2 milliárd eurót. Tavaly a webáruházak forgalma 19 százalékkal nőtt, vagyis a 2020-ban mért 29 százalékos ugrás után sem tört meg nagyon a lendület – derül ki a Heureka társaság elemzéséből. A 2,08 milliárd eurót generáló ágazat különösen 2021 első negyedében száguldott, akkor egyenesen 65 százalékos növekedést produkált – ebben az időszakban a járvány miatt szigorú lezárások voltak Szlovákiában.
Tavaly a leggyorsabb növekményt a ruházati cikkek e-kereskedelme könyvelte el (34 százalék), majd a háztartással, kerttel kapcsolatos termékek és bútorok következnek a sorban (31 százalék), az élelmiszer esetében 24 százalékot mértek. Tomás Braverman, a kilenc közép- és kelet-európai országban működő Heureka Group vezetője szerint az élelmiszer, a ruhanemű és a bútorvásárlás egyébként nem annyira jellemző az e-kereskedelemre, azonban a Covid-19 a vásárlói szokásokat is gyökeresen átformálta.
A gyógyszereket leszámítva voltaképpen valamennyi termékcsoport elektronikus értékesítése növekedett Szlovákiában.
Ehhez talán az is hozzájárult, hogy míg 2019-ben a világjárvány előtti utolsó évben csupán a szlovákiai háztartások 82 százaléka rendelkezett internetes csatlakozással, addig tavaly már a háztartások 90 százaléka, ami 148 ezer háztartást jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.