Megszülettek az első sikersztorik a metaverzumban, amelyből a nagyvállalatokon és a techóriásokon túl a startupok és a kisemberek is profitálhatnak.
Akik idejében kapcsolnak, megvagyonosodhatnak
– írja a CBS News.
Mark Zuckerbeg tavaly júliusban beszélt először a metaverzumról. A tech-titán elmondása szerint ez az internet új generációja és a Facebook, vagy most már Meta, számára egy új fejezetet jelent. Egy virtuális univerzumot szeretnének létrehozni és a kiterjesztett valóságot is be akarják építeni a közösségi médiába.
A virtuális valóságban rejlő értékeket és árucikkeket ugyanúgy be lehet árazni, mint ahogyan a fizikai üzletekben megvásárolhatók. Ennek ékes példája egy csak digitálisan létező földrész,
a Decentraland értékesítése, amely 2,4 millió dollárért kelt el.
Egy fiatal srác a pandémia idején menekült a virtuális világba, hogy társaságot találjon, majd riporternek állt a metaverzumban, 2020 év végén megvett egy 700 dolláros földet, amely most 20 ezer dollárt ér. A befektetők súlyos milliókat fizetnek a virtuális ingatlanokért. Egy magánsziget akár egy valódi lakás értékével is egyenlő lehet. A készpénzmentes világban a tranzakció a blokklánc-alapú technológiának köszönhetően kriptovalutával és NFT-vel történik.
A csipgyártóknak is a metaverzum dobhat mentőövet. A félvezetőgyártó cégek egyértelmű haszonélvezők lesznek, mivel a metaverzumnak sok informatikai eszközre van szüksége. Új piacok is nyíltak, mint a videójáték-fegyver kereskedelem.
Nagyon népszerűek a kitalált karakterek, a divatkiegészítők és a művészeti alkotások is, amelyekkel szintén jól lehet kereskedni a platformon, sőt sokan licitálnak is rájuk. Ez lehetőséget teremt a kreatív iparban tevékenykedőknek, hogy pénzt szerezzenek a tehetségükkel. Vannak, akik nem is tudatosan, hanem véletlenül robbantak be a fizetőképes metaverzumos vásárlók látókörébe.
Épp a napokban zajlik a Metaverzum Divathét, amelynek kifutóján olyan márkákkal találkozhatnak a nézők, mint a Paco Rabanne, a Dolce & Gabbana, az Etro, a Tommy Hilfiger, a Dundas, az Elie Saab, a Cavalli, Nicholas Kirkwood és az Imitation of Christ. A márkák megvásárolható és virtuálisan hordható ruhadarabokat is bemutatnak. A való életben üzleti nehézségekkel küzdő Victoria's Secret is digitálisan próbálna szerencsét, és fehérneműkkel árasztaná el a metaverzumot.
A fiatalok számára vonzó a virtuális pénzkereseti lehetőség. Egy kenyai származású, de az Egyesült Államokban dolgozó kenyai nő, 15 év után a bankszektorban lévő állását adta fel a metaverzumért. Cryptomom néven saját marketingcéget alapított, ahol édesanyáknak ad tanácsot a kriptokereskedés témájában. Állítása szerint a korábbi havi négyezer dolláros fizetésének most már a többszörösét keresi. Befektetésekkel és web 3.0 szolgáltatásokkal is foglalkozik, amelyek elődeiknél nagyobb adatbiztonságot nyújtanak. Havonta hét számjegyű összeget keres dollárban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.