A nyugati életérzés kvázi utolsó bástyájaként áll még a Burger King gyorsétteremlánc 800 üzlete Oroszországban, miután szinte az összes nagy cég kivonult már az ottani piacról. Igaz, ennek a kétes privilégiumnak maga a Burger King sem örül, de franchise-szerződéseik miatt képtelenek hatni orosz partnerükre.
A CNBC értesülései szerint ezért az anyavállalat, a Restaurant Brands International drasztikus lépésre szánta el magát:
megszüntetnek minden ellátási láncot, nem hagynak jóvá egyetlen további bővítést és a marketinget is leállítják.
A Burger King riválisa, a McDonald's már napokkal ezelőtt bejelentette kivonulását, de a cég könnyebb helyzetben volt, hiszen éttermei nagy része saját tulajdonában volt. A McDonald's így megteheti azt is, hogy tovább fizeti több tízezer dolgozója bérét. Ezzel havonta nagyjából 50 millió dollártól esik el a cég.
A Restaurant Brands Internationalnak még ennél is fájdalommentesebb lenne a leválás az orosz piacról, ahonnan bevételei mindössze alig 1 százaléka érkezik be, de a dolog számos problémába ütközik. A vállalatcsoport a kellemetlen problémát úgy kezeli egyelőre, hogy jelentős humanitárius segélyeket készít elő Ukrajnának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.