A Lexus prémium autómárkát, a Daihatsu budget márkát és a Hino busz- és teherautómárkát is jegyző Toyota február végéig világszerte több, mint 20 millió részben vagy teljesen elektromos autót, zömében öntöltő hibrid elektromos járművet értékesített. Ebből 4 millió Európa útjain fut. A környezettudatosságot mintegy negyed évszázada zászlajára tűző japán autógyártó nagy utat járt be: az első évben, 1997-ben világszerte alig több, mint 400 darab Toyota hibridet vásároltak, az első 1 millió darab hibrid eladásához 10 év kellett, tavaly pedig már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos modell talált gazdára.
Az elmúlt 25 évben a Toyota által értékesített hibridek révén megtakarított mintegy 160 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást nehéz érzékeltetni.
Ha a világ globális szén-dioxid-kibocsátásával vetjük össze, akkor az elmúlt 25 évre vetítve 0,02 százalékkal, 2021-ben pedig 0,05 százalékkal csökkentették a globális emissziót az utakon lévő Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino részben vagy teljesen elektromos autók. Ez az arány pedig a jövőben folyamatosan nő majd. A Toyota ugyanis Európában és Magyarországon már most közel 70 százalékban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesít, a Lexus esetében pedig ez az arány 99 százalék.
A Toyota globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtással. Sőt, ezek számát a mostani valamivel több mint 40-ről három év alatt több, mint 70-re szándékozik emelni globális modellportfóliójában. Mindezt úgy, hogy világszintű értékesítéseinek mintegy 70 százalékát tegyék ki az öntöltő hibrid elektromos, 10 százalékát a plug-in hibrid elektromos, újabb 10 százalékát pedig a zéró emissziós.
A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik majd, melyekből addigra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára.
2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100 százalékát teszik majd ki az akkumulátoros elektromos modellek, 2035-re pedig a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz.
Ezzel párhuzamosan a következő években a vállalat kínálatában folyamatosan érkeznek majd az ugyancsak zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek, személyautók, buszok, kis- és nagyteherautók, targoncák, motorcsónakok, vonatok, és komoly áttörést hozhat a jelenleg még kísérleti szakaszban járó, a legkeményebb versenykörülmények között tesztelt, zéró emisszió közeli hidrogén belső égésű technológia is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.