Harmincéves rekordot döntött a brit infláció, ezért a Morrisons áruházlánc hétfőn bejelentette, hogy több mint ötszáz termék árát csökkenti a vásárlók megtartása érdekében – írja a Reuters.
Nagy-Britannia egyik legnagyobb szupermarkethálózata annak ellenére hozta meg a döntést, hogy a top négy áruház közül (Tesco, Sainsbury’s, Asda) az ő forgalmuk volt a legalacsonyabb az elmúlt hónapokban.
A leárazás elsősorban az alapvető árucikkekre vonatkozik: gabonafélék, kávé, rizs, tojás, kolbász, csirke, bab, illetve a pelenkát is leakciózzák.
Kedvezmény jár a saját márkás termékekre is, illetve összevont akciókat is hirdettek, például ha valaki két gabonapelyhet vesz, akkor az eredeti árnál olcsóbban juthat hozzá. A legutóbbi adatok szerint az élelmiszer-infláció 5,2 százalékra gyorsult. Márciusban tizenkét havi összevetésben 7,1 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak, de az év végére ez a 9-et is elérheti.
A fogyasztói bizalmi index pedig 50 éve nem látott szintre zuhant. Az üzletek stratégiája, hogy a legismertebb termékek árát leviszik, s közben sok másét felemelik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.