Svájc 6,5 százalékkal csökkenti kőolajtartalékát a Rajna alacsony vízállása és a vasúti közlekedésben kialakult káosz miatt – közölte a berni kormány pénteken.
A Rajna, amely Svájctól északnyugatra - Németországon, Franciaországon és Hollandián keresztül folyva - az Északi-tengerbe torkollik, Európa egyik fő kőolajtermék-szállítási folyosója.
Svájc részint a Rajnán keresztül, részint vasúton jut kőolajhoz. A folyó alacsony vízállása miatt azonban a vízi úton szállított termékek mennyisége drasztikusan csökkent, míg a határokon átnyúló vasúti forgalomban a személyzet hiánya és a folyamatban lévő javítási munkálatok következtében előforduló tömeges leállások, illetve késések vezettek a kormány szerint a rendkívüli lépéshez.
Svájc legutóbb 2018 nyarán – szintén az apályra tekintettel – csökkentette a kőolajkészletének kötelező küszöbértéket. Akkor a Rajna történelmi mélypontra esett vízállása jelentős fennakadásokhoz vezetett a kőolajtermékek uszályos szállításában.
Az idén nyáron ugyanez a jelenség a német szénszállításokat is akadályozza, ezért a németországi erőművek egyre nehezebben jutnak szénhez a kezelhetetlenné váló energiaválság közepette.
Különösen a mannheimi és a karlsruhei erőmű szenved a hiánytól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.