Az elektromos és hibrid autókból az idén már többet adtak el, mint dízelből a a román Környezetvédelmi Vízügyi és Erdészeti Minisztérium csütörtöki közlése szerint. Azonban az év első hét hónapja alatt eladott új személygépkocsik közül így is csak 20,7 százalék volt részben vagy teljesen elektromos hajtású. Viszont a dízelek mindössze a piac 14 százalékát tették ki.
Az elektromos és hibrid járművek népszerűségének növekedését jól szemlélteti, hogy az ilyen autókból 106,4 százalékkal több fogyott, mint tavaly ugyanebben az időben, míg dízelből 29,3 százalékkal kevesebb kelt el. A piac 65,3 százalékát lefedő benzinesek vezető pozíciójához azonban így sem férhet kétség, ráadásul ezekből 10,1 százalékkal többet adtak el, mint tavaly ilyenkor.
A tárca közleménye Tánczos Barna minisztert idézve már a dízelkorszak végének közeledését látja a trendekben, különösen, hogy az idei az első év, amikor a környezetkímélő új gépkocsik eladása meghaladja a dízelekét. A tárcavezető hozzátette, hogy
a teljesen elektromos autóknál a leglátványosabb az emelkedés. Ez a típus tette ki az eladások 7,9 százalékát, ami több mint 300 százalékos éves növekedés.
Tánczos szerint a tárca ösztönző programjainak is nagy szerepe van a bővülésben. Az Autógyártók és Forgalmazók Egyesületének (APIA) képviselőivel folytatott csütörtöki megbeszélése után elmondta: a következő években fokozatosan növelik az elektromos gépkocsik vásárlására szánt támogatási keretet, és 2023-tól az elektromos, valamint a plug-in hibrid haszongépjárművek vásárlását is támogatják.
Az APIA szerdán nyilvánosságra hozott statisztikája szerint július végéig 70 028 új gépkocsit adtak el Romániában, 12,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, júniusban és júliusban azonban megtorpant a növekedés. Ezen időszakban a márkák terén továbbra is a 20 124 autót eladó Dacia bizonyult a legnépszerűbbnek, amit a Ford (7070), a Toyota (6112), a Renault (5744), a Hyundai (5612), a Volkswagen (5036), a Skoda (4839) és a Mercedes Benz (4168) követ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.