BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nehezen szoknak át a magyarok az online vásárlásra

A kereskedelmi ingatlanokkal és befektetésekkel foglalkozó CBRE csoport elemzése szerint a kelet-közép-európai régióban 15 százalékra nőtt az online értékesítés aránya a kiskereskedelemben. A térségben Magyarországon bővül a leglassabb ütemben az online vásárlás, a legnagyobb növekedés pedig Csehországban és Lengyelországban van.

Az online értékesítés aránya a kiskereskedelemben 15 százalékra bővült Közép- és Kelet-Európában, ami 9 százalékpontos növekedés az öt évvel korábbihoz képest 

– tájékoztatott a kereskedelmi ingatlanokkal és befektetésekkel foglalkozó CBRE csoport csütörtökön.

online vásárlás
Fotó: Shutterstock

A közleményben az áll, hogy előrejelzésük szerint négy év múlva eléri a 20 százalékot az online értékesítés aránya a térségben.

A régió országai közül az e-kereskedelem leglassabb növekedési ütemét 10 százalékkal Magyarországon regisztrálták, 

az előrejelzés szerint 2026-ra 13 százalékot ér el a bővülés üteme.

Csehországban és Lengyelországban a legmagasabb az e-kereskedelem aránya. A társaság előrejelzése szerint 2026-ra ez az arány Csehországban elérheti a 24 százalékot, Lengyelországban pedig a 23 százalékot.

IllusztrációOnline vásárlás.
Fotó: Flajsz Péter / Komárom-Esztergom megyei 24 Óra

Rámutattak, hogy az online vásárolt áruk legnépszerűbb kategóriái közé tartoznak az elektronikai cikkek 14 százalékos piaci részesedéssel, valamint a ruházatok és a lábbelik az összes vásárlás 10 százalékával.

Az online és offline vásárlás közötti határvonal egyre inkább elmosódik, 

a kiskereskedelemben megfigyelhető egy új trend, az úgynevezett omnichannel, amelynek során a különböző értékesítési csatornák ötvöződnek 

– hívták fel a figyelmet. Az új trendnek megfelelően az online kiskereskedelmi csatornák szaporodása együtt jár a hagyományos üzletek számának emelkedésével. A CBRE előrejelzései szerint 2026-ra ez a piaci szektor 10 százalékos növekedést érhet el.

A különböző csatornák, valamint az értékesítési és visszaküldési módszerek kombinálásával a kereskedők piaci előnyre tehetnek szert, kényelmesebb vásárlást biztosíthatnak, illetve a raktárterületüket is hatékonyabban használhatják ki – jegyezte meg az omnichannel témakörében Joanna Sinkiewicz, a CBRE ipari és logisztikai területének kelet-közép-európai vezetője a cég közleményében.

Vásárolj most, fizess később: újabb olaj az infláció tüzére

Egy jó pénzügyi megoldás nem megfelelő módon való használata a gazdasági válság és az infláció idején „hatékony recept” lehet a lakosság eladósodásához.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.