Az online értékesítés aránya a kiskereskedelemben 15 százalékra bővült Közép- és Kelet-Európában, ami 9 százalékpontos növekedés az öt évvel korábbihoz képest
– tájékoztatott a kereskedelmi ingatlanokkal és befektetésekkel foglalkozó CBRE csoport csütörtökön.
A közleményben az áll, hogy előrejelzésük szerint négy év múlva eléri a 20 százalékot az online értékesítés aránya a térségben.
A régió országai közül az e-kereskedelem leglassabb növekedési ütemét 10 százalékkal Magyarországon regisztrálták,
az előrejelzés szerint 2026-ra 13 százalékot ér el a bővülés üteme.
Csehországban és Lengyelországban a legmagasabb az e-kereskedelem aránya. A társaság előrejelzése szerint 2026-ra ez az arány Csehországban elérheti a 24 százalékot, Lengyelországban pedig a 23 százalékot.
Rámutattak, hogy az online vásárolt áruk legnépszerűbb kategóriái közé tartoznak az elektronikai cikkek 14 százalékos piaci részesedéssel, valamint a ruházatok és a lábbelik az összes vásárlás 10 százalékával.
Az online és offline vásárlás közötti határvonal egyre inkább elmosódik,
a kiskereskedelemben megfigyelhető egy új trend, az úgynevezett omnichannel, amelynek során a különböző értékesítési csatornák ötvöződnek
– hívták fel a figyelmet. Az új trendnek megfelelően az online kiskereskedelmi csatornák szaporodása együtt jár a hagyományos üzletek számának emelkedésével. A CBRE előrejelzései szerint 2026-ra ez a piaci szektor 10 százalékos növekedést érhet el.
A különböző csatornák, valamint az értékesítési és visszaküldési módszerek kombinálásával a kereskedők piaci előnyre tehetnek szert, kényelmesebb vásárlást biztosíthatnak, illetve a raktárterületüket is hatékonyabban használhatják ki – jegyezte meg az omnichannel témakörében Joanna Sinkiewicz, a CBRE ipari és logisztikai területének kelet-közép-európai vezetője a cég közleményében.
Vásárolj most, fizess később: újabb olaj az infláció tüzéreEgy jó pénzügyi megoldás nem megfelelő módon való használata a gazdasági válság és az infláció idején „hatékony recept” lehet a lakosság eladósodásához. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.