Elutasította a Google ideiglenes felfüggesztés iránti kérelmét egy trösztellenes döntéssel kapcsolatban egy indiai bíróság. Az amerikai vállalatot az Indiai Versenyhivatal (CCI) tavaly októberben sújtotta 161 millió dollár bírsággal, de a cég bíróságon támadta meg a végzést, mert a Google szerint a CCI nemes egyszerűséggel lemásolta egy korábbi uniós ítélet szövegét – írja a Reuters.
Az indiai trösztellenes hivatal szerint a tech óriás visszaélt erőfölényével az online keresés és az Android alkalmazásbolt terén.
A bírság mellett arra is kötelezték a vállalatot, hogy az okostelefonok első beállításakor a felhasználók szabadon kiválaszthassák a keresőmotort. Továbbá lehetővé kell tennie, hogy a felhasználók minél könnyebben törölhessék a Google előre telepített (Gmail, YouTube) alkalmazásait is. A cég az ítélet megsemmisítését kérte, beadványában azzal vádolta az indiai felügyeleti szervet, hogy nagymértékben másolta az Európai Bizottság határozatát, sőt: olyan európai bizonyítékokat használt fel, amelyeket Indiában nem vizsgáltak meg.
A vállalat szerint több mint ötven esetben történt másolás, egyes esetekben szóról szóra. A Google közölte: a CCI vizsgálata nem volt pártatlan, kiegyensúlyozott és jogilag megalapozott, a mobilalkalmazások terjesztésének gyakorlata pedig versenybarát és egyáltalán nem tisztességtelen.
A vállalat érvei nem hatották meg az indiai bíróságot, és elutasította a cég keresetét.
Tavaly egyébként az Indiai Versenyhivatal egy másik ügyben is elmarasztalta a tech óriást , és 113 millió dolláros bírsággal büntette, amiért arra kényszerítette az alkalmazásfejlesztőket, hogy a fizetési rendszerét használják. A vállalat ebben az ügyben is fellebbezett, de azt csak később fogják tárgyalni. A Google az elmúlt években sorra nézett szembe az Európai Unió és egyes országok trösztellenes vizsgálataival: a hatóságok világszerte azzal vádolják a céget, hogy saját termékeit és szolgáltatásait előnyben részesíti például a keresések során a versenytársakkal szemben.
Elvesztheti vezető helyeit a Google és a Meta a reklámpiaconA Google anyavállalata, az Alphabet és a Facebookot birtokló Meta 2014 óta számítanak egyeduralkodónak a reklámpiacon, ami éves szinten egy 300 milliárd dolláros szegmenst takar. A két technológiai óriás azonban minden bizonnyal hamarosan búcsút kell hogy intsen a remek pozícióinak, mivel trónkövetelők és belső gondok egyaránt megjelentek a cégek háza táján. A riválisok közül az Amazon, a Microsoft és az Apple kerül egyre közelebb a csúcshoz. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.