Az előző negyedévinél és a vártnál is kisebbnek bizonyult a negyedik negyedévi amerikai éves GDP-növekedés a csütörtökön publikált második becslés alapján.
A washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai intézte, a Bureau of Economic Analysis második becslése alapján a bruttó hazai termék (GDP) az Egyesült Államokban a negyedik negyedévben évi 2,7 százalékkal nőtt, kisebb mértékben az egy hónapja ismertetett első becslésben szereplő 2,9 százaléknál, a harmadik negyedévi 3,2 százalékos éves növekedés után.
A frissített becslések elsősorban a fogyasztói kiadások lefelé való módosítását tükrözték, amelyet részben ellensúlyozott a nem lakossági tárgyi beruházások felfelé történő módosítása. A növekedés elsősorban a magánszektor készletnövelő beruházásaiban, a fogyasztói kiadásokban, a szövetségi kormányzati kiadásokban, az állami és helyi kormányzati kiadásokban, valamint a nem lakáscélú állóeszköz-beruházásokban bekövetkezett növekedésre vezethető vissza, amelyet csak részben ellensúlyozott a lakáscélú állóeszköz-beruházások és az export csökkenése. A teljes 2022. évet tekintve a bruttó hazai termék 2,1 százalékkal bővült az Egyesült Államokban a 2021. évi 5,9 százalékos növekedést követően.
A határidős tőzsdeindexek kilőttek a hírre, arra a logikára alapozva, hogy a lefelé módosított gazdasági növekedési adat miatt a Fed részéről óvatosabb lépések várhatók a kamatpálya alakításában.
Ahogy az adat nyilvánosságra került, a dollár is gyengülni kezdett.
A szintén ma publikált adatok szerint a munkaerőpiac azonban továbbra is feszes. A múlt héten csökkent az új munkanélkülisegély-kérelmeket benyújtó amerikaiak száma. Az állami munkanélküli-segélyek iránti első kérelmek száma 3 ezerrel, szezonálisan kiigazított 192 ezerre csökkent a február 18-án véget ért héten – közölte csütörtökön a munkaügyi minisztérium. A Reuters által megkérdezett közgazdászok 200 ezer kérelmet prognosztizáltak a múlt hétre. A kérelmek idén eddig a heti 183–206 ezres szűk sávban mozogtak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.