Jól teljestett az Airbnb szálláshely-szolgáltató tavaly év végén, ami felhúzta az éves átlagot. A rekordnyereséghez hozzájárult a határon túli utazások év végi felpörgése és az emelkedő kamatkörnyezet.
Az Airbnb tavaly könyvelte el az első éves nyereségét, amit főleg a negyedik negyedéves bevételek felfutásának köszönhet. A 2021-es 352 millió dolláros veszteség után 2022-ben 1,9 milliárdos nyereséget ért el.
Ez némileg meghaladta az elemzői becsléseket és a vállalat saját korábbi előrejelzését. A 319 millió dolláros negyedik negyedéves nyereség pedig 24 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért számot, és jóval túlszárnyalta az elemzők 171 milliós becslését.
A rövid távú bérbeadással foglalkozó szolgáltató éves bevétele pedig 40 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt.
A fogyasztókat a magas infláció és a recessziós félelmek sem tántorították el az utazástól. Főleg az amerikaiakat, akik az erős dollárt kihasználva Európába látogattak. Jellemző volt, hogy a járvány után újra felerősödött a városközpontok iránti kereslet, ami Budapesten is érezhető volt.
A pandémia megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. Egyre több vendég már olyan hosszú foglalást tesz, hogy közben távmunkát is végezhet. Az Airbnb szerint a negyedik negyedévben a 28 éjszakás vagy annál hosszabb foglalások az esetek ötödét tették ki, ami megegyezik a 2021-es év azonos időszakával.
A cég szerint az idén az ügyfelek az olcsóbb helyeket és a kedvezményeket keresik majd. Ennek ellenére az első negyedévre 1,75 és 1,82 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizál, ami megint csak felülmúlja az 1,7 milliárdos elemzői számításokat.
Az Airbnb körüli optimista hangulat megmutatkozik a részvényárfolyamban is, ami az év elejétől szerdáig 42 százalékkal emelkedett. Ez igencsak ráfért azután, hogy a vállalat papírjainak az értéke tavaly csaknem a felére esett vissza.
Az Airbnb rengeteget keresett azzal, hogy a bevételeit pénzpiaci alapokba és más rövid lejáratú értékpapírokba fektette. Mivel tavaly megugrottak a kamatlábak, azokkal együtt a cég befektetéseinek hozamai is emelkedtek.
A cég a negyedik negyedévben 103 millió dollár kamatot realizált a szabad készpénzállományán és az ügyfelek pénzeszközein, szemben az egy évvel korábbi 4 millióval. Ez a vállalat negyedéves nyereségének közel harmadát jelenti.
A cég ősztől az új pihenőhelyek bevonzására fekteti a hangsúlyt. A kiadható helyek száma 2022-ben 900 ezerrel gyarapodott, és ebben Kína nincs is benne. Így a pluszférőhelyekkel együtt világszerte már 6,6 millió vendéglátóhelyből választhatunk, ha az Airbnb szolgáltatását szeretnénk igénybe venni – írta a Wall Street Journal.
Februári podcastunkból kiderül, hogy a magyarszálláshelyek-üzemeltetők is bizakodók, hiszen a tavalyi év itthon is a várakozáson felüli eredményt hozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.